Първа голяма процедура за е-правителството

Първа голяма процедура за е-правителството
Валери Борисов обеща, че до 6 месеца ще бъдат създадени условия за подаване на годишни финансови отчети на едно място, а не както досега - в три различни институции. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Най-голямата обществена поръчка за осъществяване на е-правителство в България обяви Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

На страницата на институцията вече може да се намери документацията с предмет: „Развитие на административното обслужване по електронен път“, обявиха от пресцентъра на МТИТС.

Бюджетът е 18 млн. лева, а заданието е разделено на 5 обособени позиции: „Анализ, идентифициране и вписване на първичните администратори на данни и техните услуги в регистрите на ЕП“; „Реализиране на приоритетни административни услуги за централната администрация“; „Реализиране на приоритетни административни услуги за общинската администрация“; „Разработване на референтен модел на архитектура за централните администрации и общинските администрации“; „Усъвършенстване на портала и доизграждане на системата на електронното правителство във връзка с административното обслужване".

На кандидатите е предоставен срок от 52 дни, за да разработят своите проекти.

Заместник-министърът на транспорта Валери Борисов се срещна в четвъртък с представители на четирите организации от ИТ бранша – БАИТ, БАСКОМ, ИКТ „Клъстър“ и Българската уеб асоциация.

„Това не е само проект за 18 млн. лв., а възможност тези средства да бъдат инвестирани с разум, идеи и визия. Призовавам ви да дадете най-доброто, на което сте способни при разработването на проектите, за да може максимално бързо и ефективно гражданите да усетят ефекта от реалния старт на е-правителството“, заяви Борисов.

Според участниците срокът от 8–10 месеца е достатъчен, за да се положи основата на реално работещо електронно правителство.

Валери Борисов обяви, че до края на ноември се очаква да заработи е-обмен на документи между държавни институции. На този етап ще се включат министерствата на транспорта, икономиката, външните работи и Агенция „Пътна инфраструктура“.

Зам.-министърът подчерта, че следващата конкретна цел е до 6 месеца да бъдат създадени условия за подаване на годишни финансови отчети на едно място, а не както досега в данъчна администрация, НСИ и Агенция по вписвания. За да стане това възможно, се работи активно с Министерството на правосъдието, Агенцията по вписвания и Националния статистически институт.

В края на ноември ще пристигне и първата официална делегация от Естония по темата за е-правителството, с която ще бъдат обсъдени детайлите и възможностите за съвместна работа.

Следващата седмица ИТ организациите ще излъчат двама свои представители, които да се включат активно в срещите на Работната група за е-управление.

„Само в активен диалог с ИТ бизнеса можем да постигнем резултати. Натрупано е огромно закъснение, което можем да наваксаме само заедно“, каза на срещата заместник-министър Борисов.

Зам.-министърът Валери Борисов е на този пост от миналия месец, когато премиерът Бойко Борисов освободи неговия предшественик Първан Русинов заради бавната му и неефективна работа по електронното правителство.

#електронно правителство #е-правителство #Министерство на транспорта #информационните технологии и съобщенията #Валери Борисов #заместник-министър на транспорта #МТИТС #ИТ #БАСКОМ #Агенция „Пътна инфраструктура" #Министерство на транспорта #Министерство на външните работи #Министерство на икономиката #НСИ #Агенция по вписвания #Министерството на правосъдието #Национален статистически институт #Естония #делегация #Първан Русинов #Бойко Борисов #премиер

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Телеком и ИТ
Последно от Телеком и ИТ

Всички новини от Телеком и ИТ »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници