Московски очаква над 2 млрд. евро до 2020 г.

Московски очаква над 2 млрд. евро до 2020 г.
Московски отново похвали софийското метро, като успешен проект, като отбеляза, че проектът има изключителни ефекти както за екологията, така и за облекчаване на трафика. Снимка: БГНЕС, архив
A A+ A++ A

Средствата до 2020 г. за следващия програмен период ще се на базата на бюджета, който България е имала този програмен период – малко над 2 млрд. евро, заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

Според Московски, ако България успее да договори повече средства, толкова по-добре, каза той пред Дарик.

Московско обясни, че над 60% от инвестициите в инфраструктура в България се правят изключително и само от европейските фондове. Смисълът на тази политика – кохезионната е да се изравни стандарта на по-бедните с по-богатите държави. Ефектът от кохезионната политика в Гърция, Португалия и Испания не е дала резултатът, който се е очаквал. Това е породило недоверието от страна на богатите държави, на тези, които дават парите, защото проектите в тези страни са били неефективни, посочи Московски.

Той отново похвали софийското метро, като успешен проект, като отбеляза, че проектът има изключителни ефекти както за екологията, така и за облекчаване на трафика.

„Ние насочваме много правилно нашите средства. Инвестираме основно върху трансевропейските коридори. Покриваме тези коридори с необходимата инфраструктура. Задължителните неща, които трябва да направим, това е да договорим Кресненското дефиле, ЛОТ 3 на магистрала „Струма", посочи министърът.

За следващия програмен период ще остане само Кресненското дефиле, където още 700 млн. ще бъдат инвестирани, каза Московски.

Ще бъде продължена и жп линията Септември – Драгоман, като така ще се постигне свързване на сръбската, гръцката и турската граница с порт Бургас, обясни транспортният министър.

Останалите средства ще бъдат разпределени между магистрала „Хемус" за отсечката София – Велико Търново и третия лъч на софийското метро, който ще минава до квартал „Овча Купел" и е одобрен за следващия програмен период, допълни Московски.

Относно просрочените задължения на БДЖ, той заяви, че са за над 40 млн., като общото задължение е 156 млн. Единствените ресурси ще дойдат за покриване на заема е от продажбата на „Товарни превози", за което текат 70 дни в Агенцията за приватизация за събиране на оферти.

„Допуснахме голяма грешка, трябваше да извадим в началото на нашия мандат всички дългове на БДЖ, които ни остави предното правителство и може би за това трябваше да има референдум", коментира Московски.

Той посочи, че кредиторите са дали кредит с пълното знание, че БДЖ няма откъде да върне тези пари. Този заем не е държавно гарантиран, каза министърът.

Московски се закани, че ще извади всички заеми задължения, които са оставили предното правителство и ще ги закачи пред министерството, за да се видят. Той обаче увери, че всички проекти на сегашното правителството са финансово обезпечени.

Теоретично можем да ползваме и еврофинансиране за летището в София, каза Ивайло Московски. Целта е Терминал 1 да бъда направен модерен, с по-висок капацитет.

Относно изграждането на Дунав мост 2, министърът заяви, че преговорите между България и Румъния вървят тежко.

„ Румъния са в тежка предизборна ситуация. Надявам се ангажиментите, които поеха при срещата във Видин с българския министър-председател, да се изпълняват. Мостът реално би трябвало да заработи през пролетта на следващата година. Таксите ще бъдат разпределени пропорционално в зависимост от инвестициите", припомни транспортният министър.

#Ивайло Московски #Министър на транспорта #евросубсидии #метро #магистрала #Струма #инвестиции #БДЖ

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници