БОРКОР изхарчил 2 млн. лв. само в подготовка за работа
Малко над 2 млн. лв. са похарчени от създаването през 2010 г. на Центъра за превенция и противодействие на корупцията и организираната престъпност, известен като БОРКОР, до старта на дейността му на 1 юли 2012 г.
За периода са разходвани 2 012 530 лв., от които 80% са за осигуряване функционирането на комплексния модел БОРКОР, а останалите са за издръжка на центъра и заплати на персонала и на външни консултанти, се казва в доклада за дейността на БОРКОР, приет от Министерския съвет в сряда.
Центърът беше създаден в средата на 2010 г. като специализирана административна структура с аналитични функции за изпълнение на държавната политика в областта на превенцията и противодействието на корупцията и организираната престъпност.
Устройственият му правилник беше приет в края на 2010 г. Тогава беше предоставена и сграда за служителите на БОРКОР. Фактическата дейност по структуриране и организация на дейността му започна в средата на 2011 г., когато бяха предоставени бюджетни средства за това.
За времето от 1 август 2011 г. до 31 януари 2012 г. беше завършено функционалното и ІТ изграждане на БОРКОР.
То включва създаване на методика и организация за адаптиране на управленски модел, организационно развитие, изграждане на комуникационни връзки, на служебна мрежа и база данни, на мрежови инсталации и компютърен център, доставка на инфраструктурни компоненти, на хардуер и софтуерна концепция.
Извършен беше подбор и се проведе тримесечно индивидуално обучение на първата група риск анализатори, с каквито администрацията не е разполагала до този момент.
От 1 юли 2012 г. те започнаха самостоятелна аналитична дейност на база на създадения софтуерен прототип за изпълнение на първата възложена задача – изработване на комплекс от мерки, съставляващи цялостна интервенционна система в областта на обществените поръчки.
От създаването му до настоящия момент в БОРКОР са назначени общо 23 служители.
С приетите промени в Закона за държавния служител беше решен съществуващият правен проблем за дългосрочно командироване на служители в други администрации, което ще позволи запълване на свободните щатове.
В БОРКОР трябва да работят 155 служители, от които 40 ще бъдат постоянно назначени, а останалите 115 – временно преместени от други администрации.
Още по темата:
- » Служебната власт смени шестима областни управители, включително на София
- » Синдикатите след среща в МС: Доволни, но не и щастливи
- » Нови рокади нависоко: Освободени/назначени редица заместник-министри, връщат Йоловски в е-управлението