168375 статии       |       372 интервюта       |       1513 снимки       |       38120 абоната       |      
USD 1.72138| EUR 1.95583| GBP 2.21491|
In English На русском
Вход Форум

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   БрекзитТурция

Размер на шрифта:   

Максим Бехар: Смислените послания към Европа трябва да дойдат от София*

26 септември 2017, вторник / 11:13; Коментари: 0
Send to Kindle
Максим Бехар: Смислените послания към Европа трябва да дойдат от София*

През следващата година България има уникалния шанс да покаже на Европа всичко, което има като позитиви, и завинаги да обърне инерцията, работеща срещу бранда България още от началото на 90-те години. Това казва пред сп. "Мениджър" Максим Бехар, президент на Световната PR асоциация ICCO и управител на M3 Communications Group, Inc.

Няма нужда дори да споменавам колко драматично зле се възприема всичко българско, или по-точно – почти всичко, през последните двайсетина години от Западния свят. По много причини, но най-главната от тях е пълното неумение, пък и нежелание, на държавната бюрокрация да изгради система, която да покаже истинското лице на България пред света. Всъщност да избяга от ужасно мухлясалите схващания, че това, което трябва да показваме, са нашите планини и реки, върхове и гори, менци и пендари, усмихнати червендалести девойки с народни носии.

Това вече го знаят всички, а и това не е модерна България.

Всъщност нещата са доста прости и ако има няколко приоритета, всичко ще си дойде на мястото.

Най-важното като начало е да излезем със страхотни онлайн продукти – иновативни, свежи, интерактивни, които, без да многословят, да покажат какво могат нашите брилянти софтуерни компании. Страници, приложения, табове... всичко, което индиректно може да каже на света "Ние тук, в България, сме пълни с идеи, а и имаме кой да ги осъществи". Ако тези продукти имат широка европейска насоченост, така че да бъдат ползвани години наред от всички държави, това ще бъде изключителна реклама за България.

Още преди старта на председателството България трябва да има кратък, лесно запомнящ се и дългосрочен слоган, така че само с произнасянето му да паднат всички потенциални предразсъдъци, които така или иначе са наслоявани през годините.

Преди петнайсетина години патентовах, но и многократно използвах в различни международни конференции слогана Bulgaria – Dream Area, който доста несръчно превеждахме на български език като "България – страна на мечтите", но за нас беше далеч по-важен английският вариант.

Предлагах на поредица от български правителства да го продам на държавата срещу цената от едно евро, но винаги някак си ми показваха, че това не е важно. Сега обаче е важно, дори съдбоносно. И ако Bulgaria – Dream Area не е толкова привлекателно за тези, които са в центъра на подготовката за председателството, то непременно ще трябва да измислят по-добро. Но да се запомня лесно, да казва много и да се използва години напред.

Ще бъде огромна грешка, ако акцентираме на масовки от типа на форуми, срещи и конференции, както и на всички официалности като посещения, срещи в министерства или разходки на чиновници от Брюксел. Но ще бъде полезно, запомнящо се и атрактивно, ако хора като Бил Гейтс или Марк Зукърбърг, Джеф Бесос или Гай Кавазаки дойдат в България и говорят пред огромни аудитории, например в зала "Армеец", безплатно за посетителите, но държавата да поеме разходите за тези срещи от бюджета си за председателството.

Безсмислено ще е да лъскаме улиците и да лустросваме мастодонти като НДК само и само да каним в тях безполезни брюкселски чиновници със "стъклени очички", които да ни говорят общи приказки. По-добре тези средства да бъдат използвани първо, да попаднем на точното място и в точното време по възможно най-добрия начин на картата на Европа и в световните медии, и второ, българите да научат неповторимо интересни неща от неповторимо интересни хора.

Един от най-важните проекти е да включим в брандирането на България както суперизвестни и разпознаваеми българи като Григор Димитров, Христо Стоичков, Ралица Василева, Ирина Бокова и много други, така и българи на добри позиции в световни и локални организации, като Вени Марковски, Крис Караджов, Мария Касимова, Ирина Асиова, Виолета Симеонова, банкери, бизнесмени. От една страна, много по-лесно ще идентифицираме България като тяхна родина (историята с Джон Атанасов е христоматийна в това отношение), а от друга, част от тях със сигурност биха могли да бъдат перфектни посланици на идеите на председателството в страните, в които работят, или сред медиите, които имат интерес към тях.

И накрая, да "сложим на масата" на Европа интересен проект, който ще бъде запомнен като "българския принос". Какъв ще е той – при толкова много свежи и амбициозни мозъци в България едва ли ще е трудно да се измисли. Но да е практичен, семпъл и важен за всички, а не за тесен кръг от политици. Нещо като предложението на Соломон и Гергана Паси преди петнайсетина години до Европейската комисия за универсалното зарядно за мобилни телефони, което не след дълго стана факт. Трябва да е оригинална и иновативна идея. Имаме доста време, за да я измислим.

Ето това е. Ако всичко описано по-горе бъде свършено бързо и професионално, няма да сме си загубили времето. А то всъщност е най-ценно. За всички нас.

ђеклама:
» Абонирай се безплатно за НОВИНИТЕ всеки ден
Разпечатай | Изпрати | Коментирай | Абонирай се за дума
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама:
Няма мнения по темата

Публикувайте отговор »

Абонирай се за
НОВИНИТЕ БЕЗПЛАТНО