Всички фирми започват да събират разделно отпадъците си

Всички фирми започват да събират разделно отпадъците си
Отговорен за следене дали фирмите изпъляват стриктно закона е кметът, който трябва да сключи договор с фирма, която да осигурява цветните контейнери в общината. Снимка: БГНЕС, архив
A A+ A++ A

От  1 януари 2013 г. всички фирми трябва да събират разделно отпадъците си от хартия, пластмаса, стъкло и метали.

Освен това компаниите ще трябва да ги предават на дружества, които имат разрешение за търговия с тях или на специални организации по оползотворяването на разделните отпадъци, предаде „Дневник".

До края на 2012 г. задължението важеше само за промишлените предприятия, но от 2013 г. то засяга всички, които ползват търговски обекти, промишлени и административни сгради.

Отговорен за следене дали фирмите изпъляват стриктно закона е кметът, който трябва да сключи договор с фирма, която да осигурява цветните контейнери в общината.

Общината пък решава кой да бъде санкциониращият орган - инспекторатът, екополицията или отделни инспектори. При първо нарушение, санкцията за нарушитялт е от 3 до 10 хил. лв.

Според последните „Задължения на търговските обекти", публикувани от Министерството на околната среда и водите (МОСВ) обаче, магазините и учрежденията е задължително да имат кошчета за разделно събиране.

В закона не е записано какво представлява системата за разделно събиране, а според наредбата на МОСВ, това е съд, чувал или контейнер, който е поставен в мястото за продажба или такъв на улицата.

Разделното събиране може да става и в торби, които да се оставят на тротоара.  Според МОСВ преди всичко трябва да бъдат актуализирани общинските наредби.

#боклуци #рециклиране #Министерство на околната среда и водите #МОСВ

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Околна среда
Последно от Околна среда

Всички новини от Околна среда »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници