4,1 млн. българи пътуват и почиват по 6 пъти годишно, а 3 млн. си седят вкъщи

4,1 млн. българи пътуват и почиват по 6 пъти годишно, а 3 млн. си седят вкъщи
A A+ A++ A

Активно пътуващите българи са около 4.1 млн., като средно те почиват по 6 пъти в годината. Останалите 3 млн. по една или друга причина не могат да си позволят да напуснат дома си. Това каза пред „Телеграф“ Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.

Той сравни, че годишно нашенци правят по 24 млн. пътувания в страната, докато в Гърция излизат едва 1 млн. „При тези цифри не може да се каже, че българите масово ходят в съседката ни. Ако вземем месец юли, тогава 120 хил българи са отишли в Гърция, докато на Слънчев бряг в един ден са били заети 450 хил. легла“, даде пример Драганов. Той коментира, че през тази година около 70% от хотелите в България са достигнали 2019 г., а другите 40% трябва да поработят през зимата, за да могат да достигнат през 2024 г. параметрите преди ковид кризата.

По отношение на зимния сезон директорът на института очаква той да е силен, тъй като пътуванията се увеличават както у нас, така и в целия свят, главно в Европа.

Скъпо

Директорът е категоричен също така, че общоприетото схващане, че в България е по-скъпо, отколкото в Гърция не е вярно. Той се позова на проучване на „Постофис“ -английския барометър за цените, който показва, че Гърция е два пъти по-скъпа от България. „Толкова евтино колкото у нас не може да изкарате в Гърция. Тук може да купите баничка за 1 лев и може да ядете скара с бира за 11 лева, докато в Гърция това е невъзможно“, убеден е експертът.

Данък

ДДС-то от 9% остава за хотелите и се надявам да се запази както за ресторантите, които са към хотелите, така и за заведенията за обществено хранене, коментира Драганов. Той подчерта, че 2024 вече е договорена на всички пазари и тези хотели и ресторанти, които предоставят настаняване и хранене, са изчислили своите оферти на базата на 9%. „Философията на туризма е, че ниските цени водят туристите в България. Всяко увеличение прави туристическият продукт неконкурентоспособен“, заяви той. Експертът добави, че по време на ковида туризмът е обяснил на българските правителства, че браншът има нужда от хоризонт, тъй като работят напред. „Продажбите за 2024 г. вече са извършени. Имаме хора, които са се записали за следващата година и сега няма как да им кажем, че увеличаваме цената“, заяви Драганов.


#Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Туризъм
Последно от Туризъм

Всички новини от Туризъм »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници