Европейският център за транспортни политики: Не приемаме да взимат главата на Щерионов за случая с хеликоптера над "Градина"

Европейският център за транспортни политики: Не приемаме да взимат главата на Щерионов за случая с хеликоптера над "Градина"
A A+ A++ A

От Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП) с позиция за случая с хеликоптера, който прелетя над туристи над къмпинг "Градина" тази събота.

"ЕЦТП и нашите експерти от сектор "Авиация" не приемат решението на Министерството на транспорта и съобщенията да отнеме лиценза и да опетни името на пилоти и компании с опит само на базата на клипове, разпространени в социалните мрежи. Не приемаме и считаме за необмислено решението на МТС да уволни директора на ГДГВА заради това, че хипотетично е било възможно да възникне инцидент", гласи мнението на експертите.

Припомняме, че главният директор на "Гражданска въздухоплавателна администрация" Христо Щерионов ще бъде освободен от поста. Решението съобщи министърът на транспорта Георги Гвоздейков.

"Авиационният сектор е един от най-контролираните, респективно най-безопасните видове транспорт. Убедени сме, че българските пилоти и екипажи са добре обучени, с висок морал и доказан в международен план професионализъм.
Не вярваме, че с отстраняването на директора на ГДГВА проблемите в сектор "Авиация" ще бъдат разрешени. Не разбираме и категорично се противопоставяме срещу отстраняването на г-н Щерионов от поста му на директор на ГДВГВА с мотив, че евентуално е можело да възникне инцидент", обосновават се от ЕЦТП.

Вижте цялата позицията на ЕЦТП, публикувана без редакторска намеса:

Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП) и нашите експерти от сектор "Авиация" не приемат решението на Министерството на транспорта и съобщенията да отнеме лиценза и да опетни името на пилоти и компании с опит само на базата на клипове, разпространени в социалните мрежи. Не приемаме и считаме за необмислено решението на МТС да уволни директора на ГДГВА заради това, че хипотетично е било възможно да възникне инцидент.

Наша проверка показа, че летателното средство, което е извършило полета, е отговаряло на всички правила и норми в Република България и ЕС. В същото време пилотът е бил достатъчно квалифициран и подготвен, за да извърши подобен полет.

Екипът, изпълнил наглед опасните действия от борда на хеликоптера, е бил от обучени каскадьори. Не приемаме на базата на клюки и клипове да се очерня името на доказани професионалисти, без изобщо да се потърси тяхната гледна точка или най-малкото да се проведе обективно, честно и всеобхватно разследване на фактите и обстоятелствата и тогава да се предприемат действия.

Авиационният сектор е един от най-контролираните, респективно най-безопасните видове транспорт. Убедени сме, че българските пилоти и екипажи са добре обучени, с висок морал и доказан в международен план професионализъм.
Не вярваме, че с отстраняването на директора на ГДГВА проблемите в сектор "Авиация" ще бъдат разрешени. Не разбираме и категорично се противопоставяме срещу отстраняването на г-н Щерионов от поста му на директор на ГДВГВА с мотив, че евентуално е можело да възникне инцидент.

Считаме, че ако това е валиден аргумент за отстраняването на доказал се експерт, то следователно след всяко пътнотранспортно произшествие следва председателят на АПИ или директорът на ГДНП незабавно да бъдат отстранявани, защото са допуснали възникването на инцидент, а в конкретния случай става дума за хипотетичната възможност за възникването на такъв.
Хеликоптерът е регистриран при авиационния оператор „Авиотряд Варна“, същите изпълняват полети от летище Балчик, което е под контрола на "Летище София" ЕАД – държавния летищен оператор. "Авиотряд Варна" работи по програми на ЕС повече от десет години, изпълнява полети в Гърция и Турция и има висок професионален авторитет.

Припомняме също, че в авацията е валидно златното правило, че винаги капитанът взима последното решение за всяко действие по време на полет.

Считаме, че на практика няма нарушение на чл. 143 от ЗГВ и това са факти, които може да се проверят, ако беше направено обективно, всеобхватно и честно разследване. Което би следвало да се извърши.

Смятаме, че значително по-сериозни аргументи за отстраняването на директора на ГДГВА би било това, че при неговото управление има инциденти с 13 загинали, липсва контрол на малката авиация, липсват и инспектори, които да контролират тази част от авиацията. Освен това е факт, че сега отстраненият г-н Щерионов е бил с отнет достъп до класифицирана информация.

В тази връзка ние задаваме въпроса не би ли следвало да се поиска оставката на управителя на държавното дружество, преди да се подходи към отстраняването на директора на ГДГВА?

Настояваме за отговор на въпроса кой печели от това без обективно разследване и без изясняване на цялата истина да бъдат опетнявани имената на експерти? Също така бихме искали да изясним и това кой посъветва министъра на транспорта и съобщенията да уволни директора на ГДГВА на базата на недоказани твърдения?

ЕЦТП не коментираме дали е г-н Щерионов да бъде отстранен или не, а само конкретната причина повод за отстраняването му. И го правим, защото сме убедени, че държавата трябва да управлява не през фейсбук и да взима аргументирани, компетентни и коректни решения.

#хеликоптер #Градина

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници