Дамянова: С агресията в училище не можем да се справим механично
Проблемът с агресията в училище не е само в България, съществува във всяка държава, но той не може да бъде решен „механично”, заяви заместник-министърът на образованието Милена Дамянова.
От миналата учебна година в българските училища се прилага документът, наречен „Механизъм за противодействие на училищния тормоз между децата и учениците в училище”, изтъкна Дамянова, цитирана от БТА.
Тя обясни, че той има за цел да помогне на училищата да се справят с явлението „училищен тормоз”, като се разграничат понятието „насилие” и „тормоз”.
Дамянова изтъкна, че всеки случай с насилие в училище трябва да се разглежда индивидуално.
„Изключително важно е и взаимодействието между различните институции, когато има проблемно поведение при учениците, защото то най-често се дължи на различни причини”, посочи тя.
Националната мобилна група от психолози се финансира от Министерството на образованието, младежта и науката, припомни зам.-министърът.
По думите й групата работи по много различни случаи с ученици, но от тази учебна година „набляга” повече на превантивните дейности, допълва Дарик.
Тя даде пример със случая в Добрич, при който ученици поругаха портретите на български исторически личности, по който са се включили двама психолози от националната мобилна група от Варна.
Дамянова добави, че в националната мобилна група участват изявени училищни психолози от цялата страна, които работят мотивирано и ентусиазирано.
Още по темата:
- » Мъж е с опасност за живота след пожар във Варна
- » Пътнически автобус горя във Варна
- » Електрически автобуси ще превозват ученици