Добра комуникация, редовни обучения и професионализъм - формулата за успеха на добрия брокер на недвижими имоти

Добра комуникация, редовни обучения  и професионализъм - формулата за успеха на добрия брокер на недвижими имоти
A A+ A++ A

Евгени Василев ръководи ARCO REAL ESTATE България от 2008 г. Преди това заема различни управленски длъжности в сферата на недвижимите имоти, инвестиционното посредничество и обществените поръчки. От 2016 г. до 2021 г. е член на "Управителния съвет на Национално сдружение недвижими имоти”, България. Средното си образование е завършил в руската гимназия „А.С.Пушкин”, като след това придобива последователно няколко магистърски степени в Университета за национално и световно стопанство: Магистър по маркетинг и мениджмънт, Магистър по туризъм, Магистър по бизнес с недвижими имоти. Лицензиран брокер е на Софийска стокова борса, както и Лицензиран оценител на недвижими имоти.

От колко време работите с брокери?

В сферата съм от 20 години, включително съм бил и в Управителния съвет на националното сдружение на недвижими имоти. Ръководил съм процеси в агенция, работил съм в отдел за обслужване на клиенти, в оценителски, кредитни звена и много други. От 2007-ма година работя активно с брокери.

От вашия личен опит какво отношение се изисква към брокерите, за да се ръководи агенцията успешно?

Професията на консултанта на недвижими имоти е по-свободна професия. Не може да я сложим в рамките на работно време и строги правила. Важно е брокерите да чувстват свободата на вземане на решения, да разполагат с времето си, но и да обслужват клиентите си качествено и в срок. Определящо за добрата работа е да дават конкретни оферти, да организират огледи, да подготвят документацията. Друг изключително важен фактор е брокерите да получават подкрепа от агенцията си - най-вече юридическа помощ, каквато предоставяме и от Arco Real Estate на нашите екипи. Брокерите помагат с консултацията на клиентите, проверката на имотите, с подготовката на документите. Предоставяме и търговска подкрепа, за да помагаме чрез различни казуси. Тя е изключително важна, за да може сделката да бъде затворена с най-добри параметри за клиентите. Друг съществен фактор е обезпечаване на работното място на самия брокер. Целта е да може да мисли единствено за работата си, без да има допълнителни разходи.

Правите ли редовни обучения за служителите? Колко често и какви?

Това е много важен въпрос в нашата сфера. Смея да твърдя, че ние сме единствената агенция за недвижими имоти в България, която освен периодични изнесени обучения с лектори, професионалисти в сферата на недвижимите имоти, извършва периодични обучения веднъж седмично от опитни специалисти - юристи, счетоводители, оценители, брокери, мениджъри, кредитни специалисти. Всеки път акцент е различна тема. Много държим на обученията - както на индивидуалните от мениджъра към неговия екип, така и общите. Поне два пъти в годината провеждаме и тийм билдинги, където се стремим атмосферата да е по-неформална. Те са част от мотивационния процес и създаването на сплотен екип.

Имате ли свои принципи, които спазвате в отношението към вашите служители? Принципи, които са се доказали, че работят във времето?

Със сигурност един от тях е личното отношение. То може да се обобщи за повечето позиции в сферата на търговията. Освен това за мен е изключително важна добрата обратна връзка - както от мениджърите на екипи, така и от самите брокери. Винаги, когато има успех, брокерът трябва да се поощрява. Вторият принцип, който следвам, е човек да е честен спрямо брокерите и екипите. Ние поддържаме това ниво, което сме развили и утвърдили във времето. Средният престой в нашата компания е 8-9 години, текучествотото е много по-малко, в сравнение с други места. И това за нас е знак, че тези принципи работят.

Кои качества определят добрия брокер?

Със сигурност високо ниво на професионализъм, комуникация и познания. Нашият бранш изисква изключително високо ниво на комуникация. Нужно е чрез правилните въпроси, да се разбере точната нужда на клиента и в никакъв случай да не бъде подвеждан с неправилна информация. Ние сме бизнес, който продава изключително скъпи стоки. Средностатистическият човек купува имот средно между веднъж и два пъти в живота си и това може да е най-скъпата стока, която купува въобще. Точно затова от ключово значение е клиентът да е наясно с коя агенция работи.


#брокери

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Интервю
Последно от Интервю

Всички новини от Интервю »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници