Павлова „преобразява” Европа с нов пътен проект

Павлова „преобразява” Европа с нов пътен проект
По думите на регионалния министър проектът дава възможност на България да промени пътната карта на Европа. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Нов пътен проект, който ще свързва Босфора с Дунав мост и който „ще преобрази картата на Европа“, представи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

В сутрешния блок на bTV тя представи прясно отпечатана карта на нов пътен проект, с който по думите й България може да се превърне във важен транзитен пункт в Европа.

Новата инициатива предвижда изграждането на трасе по маршрута Русе – Велико Търново – Свиленград – Истанбул. Така европейският коридор номер 9 ще свързва по-бързо Босфора с Дунав мост, а оттам и Европа с Русия.

По думите на регионалния министър проектът дава възможност на България да промени пътната карта на Европа.

„От Истанбул до Капитан Андреево има магистрала. Маршрутът по крайбрежието на Черно море обаче не е много натоварен. От друга страна, в момента има само две ленти за движение през прохода Хаинбоаз, като 50% от трафика е тежкотоварен“, посочи тя.

Според Павлова идеята е да се направи обход на Бяла, където са концентрирани голяма част от произшествията.

Европейските средства няма да стигнат за всичко, призна министър Павлова и обясни, че новият скоростен път с дължина 300 км ще бъде реализиран с публично-частно партньорство.

Инвеститор ще изгради този участък и ще събира такса за него, а целият тежкотоварен трафик ще бъде изведен по новото трасе. Таксата ще бъде от порядъка на 10-15 лева.

По думите на Лиляна Павлова може да се очаква инвеститорски интерес от Китай, Катар и Оман.

За инвеститорите трасето по черноморското крайбрежие не било толкова привлекателно заради по-слабия трафик.

В момента законът позволява отдаване на концесия за срок от 35 години.

„Ще дадем възможност на инвеститорите да заявят интерес. Конкурсната процедура може да отнеме около 6 месеца“, каза регионалният министър.

Тя обясни, че в момента започва подготовката на цялата документация за тази концесия. По думите на Павлова една година ще е нужна за оформяне на документацията, а строителството може да отнеме до две години.

Участъкът от магистрала „Тракия“ до Сливен ще бъде пуснат на 1 юли, каза Лиляна Павлова, като посочи, че това е „гарантирано“. Тя обаче изрази надежда, че в този срок магистралата ще е готова и до „Петолъчката“.

Регионалният министър заяви, че потъването на пътния възел при Нова Загора е отстранено и увери, че по самата магистрала няма такъв проблем.

До края на юни се очаква да бъде „отпушен“ и пътят до Южното Черноморие, след като бъде открита отсечката Бургас – Меден рудник.

На плажа не трябва да се строи, е личното мнение на регионалния министър Лиляна Павлова. Тя обаче уточни, че става дума за големите бетонни хотели.

„Не казваме, че въвеждаме пълна забрана за всякакво строителство“, каза Павлова и посочи, че във внесения от нея законопроект се предлага на първите 100 метра от брега да се строят само заведения, спортни съоръжения, открити летни театри, детски площадки и т.н.

„Каквото е застроено, за съжаление е застроено. Може някой ден някой да има желанието да го премахне и аз бих била доволна, както повечето от нас, които биха искали плажовете да са зелени“, посочи Лиляна Павлова.

Министърът каза, че стремежът е да не бъдат застроявани с големи хотели новите територии, които предстои да бъдат урбанизирани.

Тя отхвърли тезата на някои кметове от Черноморието, че забраната за застрояване в 100-метровата зона би загробила туристическия сезон.

„Всеки си има бетон в града, всеки иска да отиде на плаж, да види морето, да види все пак и дървета“, каза Павлова.

Регионалният министър опроверга като спекулации и твърденията, че новият закон щял да попречи на изграждането на пречиствателни станции и дълбокоморски зауствания, тъй като е предвиден специален ред за строежа им.

Прокарването на тръби, които изхвърлят отпадни води на една морска миля, е практика и по света на места, където изграждането на пречиствателни станции е нерентабилно, обясни Павлова.

На българското Черноморие има 208 плажа, от тях 129 са предоставени за управление – 60 на концесия, 69 под наем. Това са основните плажове с най-голям брой туристи и те са охраняеми, обясни министърът.

Има 25 плажа, които не могат да се отдават под наем или на концесия, защото са гранична територия, защитена територия или в свлачищен район, каза още тя.

По думите на Лиляна Павлова остават 50 плажа, които няма да бъдат охраняеми, но в това нямало нищо страшно, защото някои туристи предпочитат да няма заведения, шезлонги и чадъри. За почистването им трябвало да се грижат областните управители.

#Лиляна Павлова #министър на регионалното развитие и благоустройството #Босфора #Дунав мост #Европа #България #Русе #Велико Търново #Свиленград #Истанбул #Русия #Капитан Андреево #Хаинбоаз #Бяла #Китай #Катар #Оман #магистрала #Тракия #Сливен #Петолъчката #Нова Загора #Черноморие #Бургас #Меден Рудник

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници