Turkish Airlines увеличава полетите до София

Turkish Airlines увеличава полетите до София
Зиа Ташкент, старши вицепрезидент продажби за Централна и Югоизточна Европа, Кавказ и Средния Изток
A A+ A++ A

Turkish Airlines /"Турски авиолинии"/, носител на приза най-добра авиокомпания в Европа за пети пореден път, от 28 декември 2015 г.  увеличава полетите си по дестинацията Истанбул - София - Истанбул от 14 на 18 полета в седмицата.

Turkish Airlines оперират по линията Истанбул-София от 1984 година, като три пъти седмично са изпълнявани по 2 редовни полета. През последните 5 години авиокомпанията увеличи капацитета си от София до Истанбул почти 2 пъти.

През 2011 година Turkish Airlines е оперирала с 9 полета седмично и капацитет от 1290 места. Към днешна дата седмичният капацитет е 2284 пътници. През 2014 година Turkish Airlines стартира полети от и до гр. Варна, като през летния сезон честотите на полетите достигат 11.

Сега авиокомпанията отново увеличава капацитета на кацащите и излитащите пътници с 28 процента или 652 седалки и подобрява връзките до 286 дестинации. Това би могло да се отрази и на ценовото образуване до някои дестинации в резултат на наличието на повече свободни места и повече опции при полетните връзки в Истанбул, обясниха от авиокомпанията.

Създават се също така предпоставки за развитието на икономиката и по-специално на туризма в България.

Към края на 2014 г. посещаемостта между двете страни е общо около 2,5 млн. души. 1,5 млн. български граждани са посетили Турция и около 1 млн. души от Турция са посетили България, съобщи наскоро в интервю за standartnews посланикът на Турция Н. Пр. Сюлейман Гьокче и добави: "Ако погледнем в перата на този процес, ще видим търговия, туристическо раздвижване, инвестиции и др".

Освен Варна и черноморските ни курорти изобщо, зимният туризъм също привлича турски туристи. Около 300 000 турски туристи са били в България за зимните спортове. Тази цифра спокойно може да се увеличи и да достигне до 500 000, ако не е пречката с визовия режим, смята посланикът.

Банско е важна дестинация през зимния сезон за авиокомпанията. Турските туристи в Банско са се увеличили няколко пъти през миналата година, като този сезон очакваме минимум 20 процента повишаване на този процент, заявиха от Turkish Airlines.

Turkish Airlines - националният превозвач на Турция, стъпват в света на авиацията през 1933 година с 5 самолета. През годините компанията се разраства и в момента  флотът й надхвърля 240 пътнически и карго самолета Airbus и Boeing. Средната възраст на самолетите е до 6 години.

Turkish Airlines е също така водещ превозвач на товари в общия износ и внос в Турция. Авиокомпанията извършва карго превози до 55 дестинации с товарни самолети A310-300 и A330-200F.

Turkish Airlines имат амбициозна програма за развитие на авиокомпанията до 2034 година, обясни Зиа Ташкент, старши вицепрезидент продажби за Централна и Югоизточна Европа, Кавказ и Средния Изток.

За последните 10 години компанията е увеличила дестинациите, до които пътува, като през 2003 година те са били 104, а към края на 2013 самолетите й летят до 244 точки (202 международни и 42 вътрешни). В момента пътническите самолети на компанията оперират на 280 дестинации, а през следващите пет години дестинациите трябва да достигнат 300.  

Това превръща Turkish Airlines в превозвача с най-широка мрежа, като изпълнява полети до 111 държави на 5 континента - в  в Европа, Азия, Африка и Северна и Южна Америка. Към момента авиокомпанията формира 5.9% от БВП на Турция, като плановете на ръководството са за следващите 20 години делът й в БВП да нарасне на 7%.

Въпреки трудностите, които изпитва глобалният пазар на въздухоплаването, броят на пътниците, които Turkish Airlines превозват, продължава да нараства. През 2003 година компанията е обслужила 10,4 милиона пътници, през 2008 година техният брой достига 22,6 млн. През 2012 година Turkish Airlines е обслужила 39 млн. пътници, през 2014 - 54.7 милиона, а през 2015 г. прогнозата е за 61.7 милиона пътници.

Освен че са авиокомпания № 1 в Европа, Turkish Airlines са номинирани от Skytrax  за  най-добрата храна в икономичната класа, както и за най-бързо развиващата се авиокампания в Европа.

Турските авиолинии са официален спонсор на два от най-големите футболни клуба в света - Барселона и Манчестър Юнайтед.

#турски авиолинии #дестинации #пътници

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Акценти

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници