
Зимното разписание на метрото предвижда по-къси интервали между мотрисите в пиковите часове. Така е навсякъде в пиковите часове, обясни в интервю пред "Фокус" изпълнителният директор на „Метрополитен” инж. Стоян Братоев.
Интервалът в пиковите часове сега е 3,5 минути. Следващата година ще бъде 3 минути на първата линия, тъй като тя е 23 км и ще стане 30 км. Докато втората линия е само 10 км, затова интервалът там е по-голям. Следващата година там интервалът от 7 минути в пиковия час ще бъде намален на 6 минути.
От компанията уверяват, че ще спазят ангажимента през април догодина да бъдат пуснати двата нови участъка.
"Има още доста работа. Участъкът към летището е завършен около 84% вече. До края на годината трябва да прехвърли 90% завършено строителство и да останат повече монтажни работи, изпитания, настройки на апаратура и т.н., което ще се прави януари-февруари-март. А в другия участък към Бизнес парка строителството е завършило на 78%, но за него е с едни месец по-късен крайният срок за завършване", обясни Братоев.
От "Цариградско шосе" до летището има 4 метростанции - две в "Дружба", една в индустриалната зона и последната е на летището. В комплекса метростанциите са подземни, а в индустриалната зона и на летището са открити на естакада.
Участъкът до Бизнес парка е 2,8 километра с три метростанции, които са подземни. Едната е на бул. „Ал. Малинов“, другата е на кръстовището при супермаркет „Хит“ и последната е на самия бизнес парк до сградата на „Софийска вода“.
Още по темата:
- » Рокада на върха в софийското метро: Кой е новият изпълнителен директор
- » Решават за имената на новите метростанции в София
- » Бездомник премръзна до смърт в подлез на софийското метро