Потребителското доверие спада
По данни на Националния статистически институт през октомври 2011 г. общият показател на доверие на българските потребители намалява с 3.0 пункта спрямо равнището си от преди три месеца.
В градовете доверието се е понижило с 3.5 пункта, а в селата с 1.7, съобщава НСИ.
Според НСИ потребителите, живеещи в градовете, считат, че финансовото състояние на техните домакинства понастоящем е относително по-добро в сравнение с три месеца по-рано, докато сред населението в селата оценките са по-резервирани.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца песимизмът също расте.
Очакванията се изместват към по-негативните оценки, като балансовият показател се повишава със 7.5 пункта.
Като цяло през октомври песимизъмът в оценките и очакванията на българския потребител за следващите дванадесет месеца се увеличава.
Още по темата:
- » Каримански: В държавата има пари за компенсации на засегнатите от цените на газа
- » Брюксел вдига меркина на нас и още 23 държави заради правилата в телекомуникациите
- » НСИ: Лек оптимизът в обществото през октомври