Инж. Койчо Русев: Мерките на турските власти ни компрометират пред партньори

Инж. Койчо Русев: Мерките на турските власти ни компрометират пред партньори
От писмото личи, че българските превозвачи се намесват на турския пазар и те не са доволни, че част от превозите се изземват от нашите превозвачи.
A A+ A++ A

Забавянето на българските превози заради рестриктивните мерки на турските власти компрометира българските превозвачи пред търговските партньори в Европа, заяви пред „Фокус“ председателят на Управителния съвет на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ) инженер Койчо Русев,

„С необоснованото забавяне на българските автомобили по границите ние се компрометираме пред партньорите, за които превозваме стока“, каза инж. Русев.

„Имаме работодатели от Европа, които разчитат на нашите автомобили, за да им бъде превозена стоката, която се докарва в Турция за различни производства на ишлеме и не само на ишлеме. Тъй като ние превозваме за по-кратък период от време, имаме по-добри традиции по отношение на международните превози“, обясни той.

С писмо от 8 април тази година ръководителят на турските митници разпорежда да има специално отношение към чуждите превозвачи, „особено към българските превозвачи“.

От писмото личи, че българските превозвачи се намесват на турския пазар и те не са доволни, че част от превозите се изземват от нашите превозвачи.

„За да могат да защитят интересите си и да елиминират конкуренцията, те започнаха да прилагат различни мерки, между които са спирането на автомобилите на границата, да изчакат определен период от време, което е определено от тяхното министерство – за колко време може да пристигне един автомобил от определена държава в Европа до границата“, обясни инж. Русев.

„Ако примерно това са десет дни, а той дойде на 6-ия или на 7-ия ден, ще стои 3 или 4 дни, и ще чака този измислен от чиновниците график“, добави още той.

Според него „това е много голям удар по българските превозвачи, защото нашите автомобили са нови, те се движат с т.нар. ЕКМТ/СЕМТ разрешителни, в повечето случаи са с двама водачи, защото, за да се изплати лизинговият автомобил, той трябва да се движи. И друг път съм казвал, и сега ще повторя, че ако времето е пари – за автомобилния транспорт това са много пари и с тези пари се изплащат самите автомобили“, коментира инж. Русев.

#Турция #България #превозвачи #рестриктивни мерки

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Акценти

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници