„Войнстващият популизъм“ слива важната и неважната информация, смята Кутев

„Войнстващият популизъм“ слива важната и неважната информация, смята Кутев
„Войнстващият популизъм“ в съвременните медии прави потребителите неспособни да разделят важната от неважната информация, констатира депутатът от БСП Антон Кутев. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

„Войнстващият популизъм“ в съвременните медии прави потребителите неспособни да разделят важната от неважната информация, констатира депутатът от БСП Антон Кутев.

Той участва в дискусия на тема „Дигиталният дневен ред и новите медии: ролята на партиите и гражданското общество“, предаде БГНЕС.

Според представителя на левицата вместо гражданите да събират информация, както преди 20 години, днес участват в процес на подбиране на ценната информация от големия информационен поток.

Прошко Прошков от Движение „България на гражданите“ пък твърди, че липсата на плурализъм е довела до загуба на доверие на хората и в медиите, и в партиите.

„Налага се всеки един от нас да комуникира директно с гражданите през мрежата, необходимостта да ползваме Интернет се поражда от недоверието на хората в традиционните медии“, обясни Прошко Прошков.

Депутатът от ГЕРБ Доброслав Димитров пък е на мнение, че няма нищо странно в това, че вестниците „са минали на заден план“, защото „отразяват вчерашните новини“. Според него обаче българското общество не е готово за интернет комуникацията, защото в новото пространство е необходима по-голяма отговорност на потребителите.

„Когато имаме феномена човек-медия, трябва неговата отговорност да се разглежда като на всяка медия“, категоричен е Доброслав Димитров.

„Интернет и социалните мрежи са уникален шанс една организация да изгради собствен суверенен канал, чрез който да има достъп до хората“, коментира Антони Тренчев, който отговаря за дигиталната стратегия на Движение „България на гражданите“.

Според Тренчев всеки човек по някакъв начин е медия и така се вдига нивото на достоверност на информацията, а всичко това е предпоставка за развитие на гражданското общество.

Антон Кутев от БСП обаче бе категоричен, че не трябва да има финансов поток между партиите и медиите по време на предизборните кампании.

Доброслав Димитров от ГЕРБ допълни, че политическите партии трябва да се държат отговорно в интернет пространството, а не да се възползват от създаването на първосигнални реакции в онлайн потребителите.

По данни, цитирани от модератора на дискусията Аделина Радева, интернет е най-популярната медия в България – българите прекарват онлайн средно по 16 часа седмично. 50% от анкетираните заявяват, че научават новините от Интернет, докато средният процент за Европа е 40%. Всеки ден коментари в блогове и комуникационни канали правят около 20% от потребителите.

#Антон Кутев #Доброслав Димитров #Аделина Радева #депутат от БСП #депутат от ГЕРБ #Прошко Прошков #Движение „България на гражданите" #Антони Тренчев

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници