Електронното правителство ще работи от пролетта на 2013 г., обеща Московски

Електронното правителство ще работи от пролетта на 2013 г., обеща Московски
Тогава ще бъдат готови 235 публични регистъра за интегриране, както и електронната идентификация, съобщи още Ивайло Московски. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Дългоочакваното електронно правителство на България ще заработи през пролетта на 2013 г., обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

Тогава ще бъдат готови 235 публични регистъра за интегриране, както и електронната идентификация, съобщи още Ивайло Московски в ефира на бТВ.

За удобството на електронното правителство министърът даде за пример с изваждането на свидетелство за съдимост.

„Ако работите в София, но сте от друг град, то трябва да си вземете отпуска, за да ходите да си го извадите. След като заработи електронното правителство обаче, то тогава това ще става с влизане в портала, електронна идентификация – електронен подпис, ще можете да си извадите свидетелството“, обясни Ивайло Московски.

По думите му интегрирането на публичните регистри е необходимо за това, че ако за подготвянето на един документ е необходимо сътрудничеството между няколко институции, например НАП и НОИ, тогава гражданите ще могат да получат документа, без да ходят до която и да е от институциите.

Ивайло Московски коментира и пускането на Дунав мост 2, който трябва да бъде готов за експлоатация до два месеца. Очаква се трафикът да е с нарастващи темпове, за следващата година се очакват най-малко 100 000 транспортни средства.

През следващата седмица в Букурещ ще започнат преговорите между България и Румъния за работата на Дунав мост 2, като разпределението на приходите от такси ще бъде пропорционално.

„Таксата за ферибот за лек автомобил е 6 евро, толкова ще бъде и таксата за преминаването по Дунав мост 2, от българска страна ние ще получаваме пропорционално от тези 6 евро на автомобил“, обясни транспортният министър.

Той подчерта, че под пропорционално се разбира в зависимост от размера на инвестицията, а България е инвестирала повече в съоръжението между Видин и Калафат.

„Ние заварихме това съоръжение с много нерешени проблеми. Редица проблеми, които спъваха решението на проекта. Градове по река Дунав имат по 5-6 моста, ние, две държави, успяваме да направим 2 моста“, изтъкна Ивайло Московски.

Той посочи още, че продължава изграждането на отсечките между бул „Цариградско шосе“ и Летище София, както и от „Младост 1“ до „Младост 4“, а летището се обособява като мултимодален транспортен терминал.

Транспортният министър определи столичното метро като изключително добър проект, от чиито услуги се възползват по 350 000 души на ден.

Ивайло Московски призна, че влаковете в България са едни от най-старите в Европа, но посочи, че състоянието на БДЖ е резултат от безхаберното отношение на всички предишни правителства към компанията.

„Правим инвестиции в инфраструктура, която да позволява новите влакове да развиват по-големи скорости. 1,5 млрд. се инвестират реално в жп инфраструктура“, посочи Ивайло Московски.

#Ивайло Московски #Министър на транспорта #електронно правителство #НАП #НОИ #свидетелство за съдимост #Дунав мост 2 #метро

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Вътрешна политика
Последно от Вътрешна политика

Всички новини от Вътрешна политика »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници