Туроператор фалира, дължи на клиенти над 100 бона

Туроператор фалира, дължи на клиенти над 100 бона
Pixabay
A A+ A++ A

Фалиралият туроператор "Дрийм холидейс БГ" има да връща над 100 000 лв. на свои клиенти за неосъществени в пандемията пътувания.

Това съобщи пред сайта TravelNews управителят и собственик на "Дрийм холидейс БГ" Невена Николова.

"Средствата, които получихме от държавата, не бяха достатъчни да покрием всички суми за отменени пътувания, основно през 2020 г. Над 90% от парите са за клиенти, които трябваше да отидат на екскурзии до Израел, но достъпът до тази държава бе затворен през 2020 и 2021 г. и те не можеха да бъдат реализирани", разказва Николова. Имало и туристи, които не са успели да пътуват до Бали и Тайланд, защото също са били затворени през 2020 г. и 2021 г. 

Туроператорът обяви несъстоятелност на 20 юли тази година, но Николова твърди, че още от април са спрели работа.

Повечето клиенти на "Дрийм Травълс" са отказали алтернативни ваучери за други дестинации и са поискали възстановяване на средствата, посочва Николова. Фирмата е получила помощ от над 124 000 лв. специално за възстановяване на парите за неосъществени пътувания. Отделно е възстановила още 200 000 лв. чрез ваучери или алтернативни пътувания.

Всички клиенти, които имат да получават пари от туроператора, трябва да знаят, че застраховката "Отговорност на туроператора" предоставя обезпечение в подобни случаи - възстановяване на всички плащания по договор за туристически пакет, когато съответните услуги не са били изпълнени напълно или частично в резултат на неразплащане с контрагенти, неплатежоспособност или несъстоятелност на туроператора, напомнят от Министерството на туризма.

Затова туристите трябва да се обърнат към застрахователя, който е посочен в договора за туристически пакет, за завеждане на щета по застраховка "Отговорност на туроператора".

От сайта на "Дрийм холидейс" става ясно, че за договори от 2020 г. застраховката "Отговорност на туроператора" е направена в "Алианц България", от 2021 г. - в "Лев Инс", а за 2022 г. - "Евроинс".

От Министерство на туризма съобщиха за "Сега", че до момента единствено от ЗАД "Алианц България" са получили уведомление за постъпили 9 претенции от потребители на "Дрийм Холидейс БГ", които не са получили договорените туристически услуги и не са им възстановени заплатените от тях суми. Самията туроператор не е дал подобна информация на Министерство на туризма.

От "Евроинс" уточниха, че още на 28 април 2022 г. са прекратили договора си с туроператора и обезщетения за туристически договори след тази дата няма да изплащат. Пред TravelNews управителят Невена Николова посочва, че след тази дата има само един договор с потребител с ваучер за неосъществено пътуване от 2020 г.

Както писа "Сега" Министерството на туризма е възложило на Комисията за защита на потребителите и на Агенцията за държавна финансова инспекция да направят проверка на фалиралия туроператор. Намесата на АДФИ е наложителна, тъй като "Дрийм Холидейс" е получила държавни ковид-помощи - за въстановяване на пари на клиенти с неосъществени пътувания и за оборотен капитал.

Все още обаче министърът на туризма не е издал заповед за заличаване на регистрацията на туроператора. В регистъра на туроператорите е отбелязано единствено, че фирмата е поискала от съда откриване на производство по несъстоятелност. Молбата е депозирана в Софийски градски съд с дата 05 август 2022 г. и с дата на обявяване 08 август поради неплатежоспособност и свръхзадлъжнялост. До този момент няма издадено решение на съда за обявяване неплатежоспособността на "Дрийм холидейс БГ" и няма открито производство по несъстоятелност. Това е причината и министърът на туризма все още да няма законово основание за заличаване на туроператора, посочиха от Министерството на туризма.

Мила Кисьова, "Сега"

#фалира #туроператор

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай