Безработни и пенсионери платиха за екскурзия до Истанбул, карат ги да доплатят и да почиват в Черна гора

Безработни и пенсионери платиха за екскурзия до Истанбул, карат ги да доплатят и да почиват в Черна гора
A A+ A++ A

Безработни българи и пенсионери са платили по 138 лева за екскурзия до Истанбул през април, която е била отменена заради мерките срещу COVID-19. Потърпевшите настояват туроператорът да им върне внесените пари, но вместо това от фирмата ги принуждават да доплатят още около 500 лева, за да отмарят в Черна гора. 

„40 души трябваше да пътуваме до Истанбул през април за сезона на лалетата. Екскурзията бе за три дни. Платихме за две нощувки“, каза пред Нова телевизия Йорданка Туртанска.

„Платихме първи 48 лева капаро през февруари. На 10 март внесох още 190 лева. Тогава бях безработна. От трудовата борса взех парите и с приятеля ми решихме да платим“, добави тя.

“Екскурзията се отмени и ни казаха, че след като изтече една година, ще ни се възстановят парите. Разговаряхме с представителите на фирмата, но отказват да ни върнат средствата. Дават ни ваучери и искат да си изберем дестинация. Карат ни насила да ходим в Черна гора. Една такава екскурзия е около 700-800 лева. Трябва да си доплащам за това“, разказва жената. 

Тези хора не са длъжни да приемат безусловно такива ваучери, коментира в студиото на „Здравей, България“ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

„В условията на пандемията много пътувания се отменят по различни причини. До 31 декември действаше извънредното законодателство, което удължаваше срока за възстановяване на средствата от страна на туроператорите от 14 дни на 12 месеца, но тази норма вече не е в сила. Затова хората да настояват да си получават парите, когато пътуването се отменя!“, добави той.

Хората да внимават какво подписват, предупреди Маргаритов. 

Той разкри, че туристите най-често се оплакват от завишените цени на чадърите и шезлонгите. Част от хората са недоволни и от лоши условия за настаняване и недобро отношение от страна на персонала.

„Категорично нарушенията по курортите са по-малко. Сезонът е много различен. Потребителите са по-малко, съответно жалбите също. В началото на годината беше затворено почти всичко. Коректността на търговците се е повишила, защото е трудно да се оцелее в тези необичайни условия”, заяви шефът на Комисията за защита на потребителите. 

От 1000 до 30 000 лева са глобите, които налагаме, каза още той.

#измама

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай