„Ню Йорк Таймс": ЕК се тревожи за свободата на медиите в България
Европейската комисия е разтревожена за свободата на медиите в България, пише вестник „Ню Йорк Таймс" в кореспонденция от София.
Причина за притеснението е контролът върху водещи информационни организации от страна на конкуриращи се политически и бизнес групировки, които използват медиите, за да прокарват интересите си, пише авторитетното американско издание, цитирано от БТА.
Еврокомисарят за телекомуникациите Нели Крус, която отговаря за медийната политика и регулация, каза, ще поиска да се срещне с най-важните играчи, когато през септември пристигне в София за участие в конференция за широколентовия интернет, твърди „Ню Йорк Таймс".
В имейли Нели Крус е заявила, че е запозната с все по-голям брой информации за ограничаване на свободата на медиите в България.
"Чела съм и за насилие и смъртни заплахи срещу журналисти. Това буди тревога," цитира я „Ню Йорк Таймс".
„Повече от две десетилетия след падането на комунизма България, която през 2007 г. влезе в ЕС, все още води борба да изгради силни и независими информационни медии," пише „Ню Йорк таймс".
В публикацията са цитирани изводи от доклад на Организацията на медиите в Югоизточна Европа (SEEMO), според който повечето журналисти в България приемат като част от журналистиката съобразяването с бизнес интересите на собствениците на медии и премълчаването на всяка информация, която може да бъде изтълкувана като вредна.
"При посещение на експерти на SEEMO през април в София български издатели и журналисти казаха, че бизнес и политическите интереси предопределят какво могат да пишат журналистите и как отразяват някои теми и обществени фигури," допълва „Ню Йорк таймс".
Цитирано е мнението на медийния анализатор от Лондон Мариус Драгомир, че нещата вероятно ще се влошат с наближаването на парламентарните избори през 2013 г. и че двете големи медийни групировки („Нова българска медийна група" на Ирена Кръстева и консорциумът на Огнян Донев, Любомир Павлов и Христо Грозев, издаващ „Труд" и „24 часа") се готвят за изборите и сегашният им конфликт е само началото на медийна война.
Още по темата:
- » Над 1 130 700 лв. са похарчили партиите за реклама в медиите
- » Румен Радев: Трябва да да е ясна реалната собственост на частните
- » България се изкачи с 20 места в Индекса за свобода на медиите