Депутатите не забраниха билбордовете по магистралите

Депутатите не забраниха билбордовете по магистралите
Вливането и отливането на движението по скоростните пътища ще се осъществява само от пътни възли на различни нива, решиха депутатите. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Управляващите се отказаха от забраната за изграждане на рекламни билбордове до магистралите.

Промяна на второ четене в текста на Закона за движение по пътищата, който урежда и статута на скоростните пътища, позволява исканията на всички, подали молби за изграждане на билбордове, да бъдат удовлетворени, предаде БГНЕС.

Освен това се предвижда запазването на всички стари съоръжения.

„Бяхме склонни да подкрепим промяната на управляващите билбордове да не бъдат изграждани до магистралите, защото с тази реклама наистина се прекалява и това разсейва водачите“, заяви при обсъждането депутатът от „Коалиция за България“ и бивш транспортен министър Петър Мутафчиев.

Той обаче определи допуснатия от вносителите на закона компромис като възможна лобистка поправка.

„Всички, които до този момент са подали искания за изграждане на обекти край магистралите, ще бъдат удовлетворени по стария законов ред. Ние два месеца се мотаем с този закон и е идеално условие хората да си подадат молбите“, подчерта Петър Мутафчиев.

Депутатът отбеляза, че има възможност да не се допусне изграждане на билбордове единствено около новостроящите се магистрали.

Според Петър Мутафчиев рекламите по останалите пътища на републиканската пътна мрежа ще запазят своето място.

Депутатите обаче решиха нова наредба за рекламните съоръжения да прецизира на кои места край пътя да има билбордове и на какво отстояние. Тя трябва да бъде приета до 6 месеца след влизането в сила на промените и да регламентира поставянето на билбордове на безопасно отстояние от 14 метра за автомагистралите и 8 метра за първокласните пътища, предаде Дарик.

„Междувременно всички съществуващи билбордове, докато не бъдат изместени, ще бъдат обезопасени по определен начин с безопасни бариери, с т.нар. мантинели, за да няма удар в тях, в твърдо препятствие“, каза в парламента инж. Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.

Председателят на транспортната комисия Иван Вълков от ГЕРБ съобщи преди дни, че само за година Агенция „Пътна инфраструктура“ прибира от таксите за реклама по пътищата около 5 млн. лв.

Парламентът регламентира законово и създаването на скоростни пътища. Това са национални обекти, специално изградени и означени за движение само на моторни превозни средства с високи скорости.

Те ще имат самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение.

Освен това пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии ще е само на различни нива, а вливането и отливането на движението се осъществява само от пътни възли на различни нива.

Скоростните пътища ще имат предпазна телена ограда, площадки за принудително спиране и площадки за краткотраен отдих.

Максимална скорост от 140 км/ч за леките коли на автомагистрала предвиждат още промените. В момента те могат да се движат с до 130 км/ч.

Според пояснението на регионалния министър Лиляна Павлова по-високата разрешена скорост няма да е за участъци като стария участък на „Тракия“, а само за новите магистрални участъци, тъй като те отговарят на всички изисквания.

#Иван Вълков #Лазар Лазаров #Агенция „Пътна инфраструктура“ #Петър Мутафчиев #Закона за движение по пътищата #забрана #Билборд

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Вътрешна политика
Последно от Вътрешна политика

Всички новини от Вътрешна политика »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници