Приватизацията - единственото спасение за БДЖ, според Московски
Спасяването на БДЖ задължително минава през приватизацията на „Товарни превози", заяви в парламента министърът на транспорта Ивайло Московски.
Другото необходимо условие е осигуряването на 300 млн. евро за купуването на подвижен състав в „Пътнически превози", предаде бТВ.
По думите на Ивайло Московски БДЖ може да бъде спасено от фалит, но условието за това е да няма държавна помощ.
Това би могло да дойде само от продажбата на активи или от външно финансиране при пазарни условия, поясни министърът.
Именно продажбата на „Товарни превози", според Ивайло Московски, е начинът БДЖ да покаже принос в по-големи размери.
В противен случай Европейската комисия няма да даде разрешение за отпускане на държавна помощ. Нещо повече, по думите не министъра, Брюксел ще настоява за пълни гаранции, че приватизацията ще бъде осъществена.
„Самата процедура по приватизацията може да стартира още другата седмица," заяви Ивайло Московски.
Вече започват да се подготвя и стратегия за закупуване на нови влакове за 600 млн. лв., които ще са налични през 2014 г., допълни той.
„Железниците, благодарение на безвъзмездна помощ от ЕС, плюс изградена железопътна инфраструктура почти за 1,5 млрд. лв., ще имат съвсем нов облик," заключи Ивайло Московски.
Още по темата:
- » Нов транш от ЕС за 1,5 милиарда евро получи Украйна
- » Сътрудник на евродепутат е заподозрян в шпионаж в полза на Китай
- » Рекордьори сме по поскъване на месото в ЕС