Български проект ще свързва Егейско и Балтийско море
Проектът ABC+DE е с паневропейско значение и предлага ефективно решение за транспорта на товари и хора между регионите на Егейско и Мраморно море и Балтийския регион. Събитието беше представено от създателя на проекта инж. Румен Марков.
Изграждането на линията ще съкрати пътя на товарите и стоките с 6500 км. По бъдещата железопътна автомагистрала могат да се движат товарни влакове с максимална скорост 160 км/ч и пътнически – с максимална скорост 360 км/ч.
Ето и компонентите на проекта:
- Ново пристанище на Егейско море до гр. Ферес, Гърция, представляващо „хъб“ за Европа, Черно Море, Азовско море, Мраморно море и за Източното Средиземноморие, а също така нова търговска врата на Европа;
- Ново пристанище на Балтийско море на устието на река Висла;
- „Южно-Северен поток“ - нова високоефективна железопътна магистрала, предназначена за:
- Тежки товарни влакове, движещи се с максимална скорост от 160 км/час ;
- Високоскоростни пътнически влакове с максимална скорост от 360 км/час;
- Нови логистични центрове на новите пристанища и по протежението на железопътната магистрала;
- Превръщане на река Дунав и нейните притоци Сава, Тиса и Морава в ефективни вътрешноконтинентални водни пътища през цялата година.
Създателите на идеята заявиха, че така ще има решение и за прекратяване на наводненията в участъка на реката от Виена до Тулча (също и за Пасау, Германия ). Другата важна цел е преодоляването на сушите, както и рационално използване на водните ресурси, осигуряване на достатъчно вода за делтата на река Дунав и решаване на проблема с ниското водно ниво на езеро Балатон.
Ще бъде подобрен и екологичният баланс, както на площи в коритото на реката, така и на прилежащите територии.
Още по темата:
- » Земята в Гърция не спира да се тресе! 4 земетресения само за днес!
- » Земетресение разтърси южната ни съседка
- » Напрежение преди сезона: Около 80 000 са свободните работни места в хотелите и ресторантите в Гърция