300 млн. лева са нужни за погасяване дълга на БДЖ

300 млн. лева са нужни за погасяване дълга на БДЖ
Снимка: БГНЕС, архив
A A+ A++ A

Изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров заяви по време на представяне на първоначалната документация в Министерството на транспорта във вторник, че за погасяването на задълженията към кредиторите са необходими допълнителни средства в размер на около 300 млн. лв. Ако се продаде БДЖ Товарни превози, сумата може да намалее до около 134 млн. лв, добави още той.

Като цяло при реализиране на реалистичния вариант се предвиждат инвестиции от 210 млн. лв. за 7 години, оптимистичният вариант предвижда капиталовложения от 430 млн. лева, стана ясно от думите му. По думите на Владимиров от неоперативни активи като вагони локомотиви, почивни станции и др. може да се реализират приходи от около 70 млн. лв. В плана е заложен и механизъм за уреждане на дълговете на БДЖ към НКЖИ, които са в размер на 75 млн. лв.

По отношение на развитието на железопътната инфраструктура генералният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев заяви, че се работи по това да се завърши направлението Сръбска граница - София - Пловдив - Бургас.

За първи път Ламбрев посочи, че НКЖИ има намерение да инвестира 1.4 млрд. лв. за цялостна рехабилитация на линията София-Варна. "Това ще доведе до намаляване на времепътуването от 6 часа и 50 минути до 5 часа и 50 минути, каза още Ламбрев. В отговор министър Московски заяви, че едва ли ще е възможно националният бюджет да финансира изцяло тази модернизация, но ще се мисли за реализирането на отделни отсечки", каза шефът на Железопътна инфраструктура.

Ламбрев говори, че НКЖИ е готови да се откаже и дори да демонтира жп отсечки, ако те не са рентабилни. Такъв пример е линията Септември-Добринище, която носи загуба от 5 млн. лв. на година. Други подобни линии са София - Банкя и др. "Възможно е някои от линиите да бъдат дадени и на концесия", каза още Ламбрев.

Във вторник министърът на транспорта Ивайло Московски се извини за забавянето, но посочи, че то е било необходимо, за да се извърши по-подробен анализ на ситуацията и да се очертаят подходящите мерки. Приемането на стратегия е необходимо, за да може страната ни да поиска от Европейската комисия възможност да подпомогне финансово БДЖ. Така компанията ще може да пристъпи към обявените по-горе намерение за закупуване на нов подвижен състав и погасяване на задълженията си.

#БДЖ #Ивайло Московски #влакове #влак #НКЖИ #Владимир Владимиров

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници