Какво смятат експертите за самолетната катастрофа във Франция?

Какво смятат експертите за самолетната катастрофа във Франция?
снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Самолетната катастрофа в Южна Франция, при която загинаха 150 души, е най-тежкият авиационен инцидент в Европа от години насам. Версиите за трагедията варират от човешка грешка, през обледяване, до терористичен акт. Според експерти обаче има няколко ключови момента, на които трябва да се обърне внимание.

Така рязкото снижаване на самолета е станало за около 8-12 минути. Не е ясно защо екипажът не е предал нищо по радиовръзката и не е пратил съобщение за извънредна ситуация. Не се изключва и запалване на акумулаторите близо до пилотската кабина и дори хранително отравяне на двамата пилоти. Някои експерти смятат, че пилотите може да са били преуморени поради "силна експлоатация" от страна на ръководството на нискотарифната авиокомпания.

Повечето мнения се обединяват около тезата, че техническа неизправност е предизвикала катастрофата.

„Твърде рано е да се каже какво се е случило с разбилия се в Алпите самолет, защото всичко би било спекулация”. Това коментира журналистът Александър Богоявленски пред Нова телевизия. По думите му обаче един от вариантите е екипажът да е знаел какво се е случвало със самолета, имало е технически проблем или декомпресия.
 „Това е една от причините, при която самолетът би могъл да се снижава с такава постоянна скорост за толкова кратко време”, допълни той.

Бившият изпълнителен директор на Wizz Air Криситян Кръстев също е на мнение, че хората са знаели какво ги очаква.
„Пътниците в самолета на Germanwings със сигурност са знаели какво се случва и какво предстои“, заяви той в ефира на Би Ти Ви.

„Предвид високата скорост, всеки един от пътниците усеща, че снижението не е стандартно. Убеден съм, че пътниците са разбрали какво се случва”, заяви още той.

Ангел Борисов, бивш главен инспектор по безопасност на полетите в Гражданска въздухоплавателна администрация, обясни, че самолетът се е снижавал много по-бързо, отколкото би се случвало при разхерметизация или пожар. Освен това самолетът се е снижил до 2000 м височина, а не до 3000 м, както би станало при авария.

„Обикновено екипажът в аварийна ситуация е ангажиран с причината, но е длъжен да натисне копчето и да уведоми какво става”, настоя Борисов.

Според Кръстев най-вероятната причина за инцидента е тежка неизправност, но не изключва и терористичен акт, макар че властите в Германия и във Франция вече изключиха тази възможност.

„Това, което се разиграва на борда, не прилича на терористичен акт. Самолетът освен че снижава, се отклонява и от курса”, коментира обаче Борисов, който смята, че причината е пилотска грешка.

„Възрастта на самолета означава само овехтяване на конструкцията, но не и на системите. Няма никакво значение, че компанията е нискобюджетна – всички самолети се обслужват еднакво добре”, коментира още Борисов.

Едната от черните кутии вече е намерена и се очаква тя да хвърли яснота какво се е случило на борда на самолета.

„Очевидно е имало някакъв проблем със самолета. Имало е някакъв отказ”, заяви от своя страна пилотът Цвятко Луканов, който е и бивш директор на „Авиоотряд 28”. Той обясни, че има няколко случая, при които се предприема аварийно снижение.

„За мен случая със самолета на "Germanwings" не е аварийно снижение, защото при такова снижение от 3 до 5 минути пилотите трябва да снижат на 3 хиляди метра. Разликата е, че самолетът е снижавал сравнително бързо, но не толкова”, обясни експертът. Според него дори и двигателите да спрат, самолетът ще продължи да лети и няма да се снижи толкова бързо.

Според експерта е странно, че пилотите не са подали сигнал, а това влиза в техните задължения. „Много трудно самолет изпада в състояние, в което да не е управляем”, допълни той.

„Решаващият въпрос сега е, дали пилотите са говорили по време на тези осем минути, когато самолетът е падал към земята?“, посочи Ричард Уесткот кореспондент на Би Би Си по транспортни въпроси.

По думите му, ако е имало мълчание, разследващите ще знаят, че пилотите са били в безсъзнание, и че вероятно е имало декомпресия на борда.

„Това е, когато има дупка в корпуса и позволява всички въздух на. Това не е непременно фатално, ако пилотите успеят да достигнат до кислородните маски по навреме, нещо, на което те са били обучавани да направят. Това ще обясни и липсата на сигнал за бедствие“, посочи още Уесткот.

Ръководителят на "Луфтханза" Карстен Спор посочи, че самолетът е бил в "перфектно състояние". Според него инцидентът е "необясним", както заради доброто състояние на машината, така и защото и двамата пилоти са били с опит.

Стана ясно още, че при катастрофата най-много от загиналите пътници са германци - 67, имало е и 45 испанци. На борда е бил цял клас от 16 германски ученици на възраст между 15 и 16 г. заедно с двама учители. Пътували са също граждани на Великобритания, Белгия, Дания, Холандия, Турция, Австралия, Израел, Колумбия, Япония и Аржентина. Сред пътниците са били и двама известни оперни певци.

От днес в Европа е обявен тридневен траур на жертвите на катастрофата, които са 150.

#самолет #Франция #катастрофа #експерти

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Анализ
Последно от Анализ

Всички новини от Анализ »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници