Псевдосоциологически монопол подменя резултатите на партиите, смята Минчев
Политологът Огнян Минчев обяви, че съществува мрежа от социологически фирми, която създава псевдосоциологически монопол и подменя социологията с политически пиар.
Минчев реагира остро срещу социологическите изследвания, които бяха оповестени последните дни. Според него голяма част от тях са манипулативни и искат да внушат нестабилна ситуация.
„Костинброд беше режисиран година преди това с данните на псевдосоциологически агенции и когато избухна скандалът, се видя и целта на тази подмяна“, обясни още Минчев в ефира на Нова телевизия.
По думите му закриването на НЦОИМ е било направено, така че „социологическият монопол да лъже безнаказано“.
„Псевдосоциологическият монопол е известен, той се формира около двама наши колеги, които успяха чрез монополизация да подчинят публичното лице на социологията на своите частни политически и пазарни цели и от това страда социологията. Това е директна злоупотреба с професионален статут, това е фалшив професионален статут“, каза Минчев.
Според него истинските социологически агенции могат да се различат, като се сравнят резултатите им преди и след изборите.
Още по темата:
- » Какви фирми има Настимир Ананиев?
- » Огнян Минчев: Украинското настъпление беше митологизирано
- » НС: Заплатите задължително по банков път за фирми с над 100 служители