Кампанията за ЕП - обещания без аргументи и решения

Кампанията за ЕП - обещания без аргументи и решения
Снимка: www.ves.lv
A A+ A++ A

По време на кампанията за Европейски парламент витаеше усещането, че европейските теми отсъстват – много информация, малко конкретика. Важните теми не бяха представени в детайли, а по-скоро като предизборни обещания с дефицит на аргументи и решения. Такива са изводите от представения анализ на медийното отразяване на дейността на ЕП през първата половина на 2014 г., организирано от Информационното бюро на Европейския парламент в България и Фондация „Медийна демокрация”.

Проблемът за това не е само в медиите – кампаниите на кандидатите бяха ориентирани предимно около вътрешнополитически проблеми, а и в голяма част от медиите липсва експертност по европейските теми.

Резултатите от мониторинга, базирани на дейността на ЕП, кампаниите на кандидат-депутатите и отразяването в медиите, показват, че еврокампанията бе подчинена на комуникационната недостатъчност, през по голямата част от времето Европа отсъстваше. Причината е не само в кампаниите на кандидатите, а и фактът, че на хората все още им е трудно да си представят Европа като свое място. Европейските институции са твърде далеч от ежедневието на българите.

Анализът на отразяването и интереса към евротемите в България е сходен с този в други европейски страни. Не може да се каже, че само у нас вътрешнополитическите теми са надделяли над европейските.

Най-популярните теми са политическите конфигурации между кандидатите, конфликтите между тях, възможностите за коалиране, подреждането на листите, конфликтът в Украйна, проектът „Южен поток“, енергетиката и по-специално дейността на ЕРП-тата. От евротемите най-отразявани и следени са спирането на еврофондове за България, създавенето на единен банков съюз и намаляването на цените за роуминг.

Най-често споменаваните чужди кандидати за депутати в българските медии са Найджъл Фараж, Марин льо Пен и Силвио Берлускони. От партиите водят ЕНП, ПЕС и АЛДЕ.

#ЕП #кампания

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Брюксел
Последно от Брюксел

Всички новини от Брюксел »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници