На пазара за смартфони има място за всеки, смята Acer

На пазара за смартфони има място за всеки, смята Acer
A A+ A++ A

Някои от подготвените ни предварително въпроси преди събитието на Acer в Ню Йорк станаха излишни, тъй като получиха отговор по време на официалната част, но все пак успяхме да разменим няколко думи с част от висшите мениджъри в компанията. Очевидно един от най-важните въпроси, които си задават българските фенове на мобилните джаджи, е кога смартфоните на Acer най-сетне официално ще достигнат до нашата страна. На този въпрос отговарящият за бизнеса със смартфони СТ Лю заяви, че компанията постепенно увеличава страните, в които предлага тези продукти, след началото през 2009 година и регрупирането през 2012 година, което е довело до редуциране на пазарите с присъствие в Европа, за да се осигури по-добро обслужване.

От миналата година например смартфоните вече се продават в Полша и Румъния и постепенно към тях ще се добавят и други страни от Източна Европа. Българският пазар е ценово чувствителен, а продуктите на компанията са атрактивни със своето съотношение цена/възможности, така че продуктите биха намерили добър прием тук. Да не говорим и за силните пазарни позиции на компанията при лаптопите и таблетите и за добре познатия бранд, което ще й помогне да навлезе с летящ старт.

Според Лю пазарът на смартфони е достатъчно голям, за да осигури място за много играчи. Особено в настоящата пост РС ера, в която смартфоните придобиват все по-голямо значение и към този сегмент обръщат поглед и традиционните производители на компютри, търсещи нови възможности за ръст, какъвто е Acer. Попитахме Лю дали има планове за предлагането на модели от висок клас и той бързо ни поправи, че всъщност компанията вече има такъв - това е представеният през есента на миналата година Liquid S2, който се оказа и първият смартфон, способен да записва 4K видео. Така мобилните продукти на компанията покриват целия пазарен спектър, но според Лю най-бързо растящият сегмент е този на моделите от среден клас.

Такъв е и представеният смартфон Liquid Jade, който успя да ни впечатли със своя ергономичен дизайн. Компанията иска да го постави в ръцете на колкото се може повече потребители и ще се опита да ги изкуши с цена, 5" HD дисплей, 13МР камера и извито предно Gorilla стъкло, което плавно прелива в рамката от магнезиева сплав. Към края на годината дори ще предложи и версия с LTE възможности. Acer изненадващо представи и свой продукт в категорията на електроника за носене. Liquid Leap комбинира функции за комуникация, спорт и за проследяване на качеството на съня и освен с Android ще работи и с iOS, което я отличава от продуктите на Samsung например, които са съвместими само с определени продукти на компанията.

По отношение на Windows Phone Лю смята, че компанията трябва да е благоразумна и да прави нещата както трябва, а не да се впусне в тази екосистема само защото вече няма лицензионни такси за платформата. Все пак има готов хардуер, който веднага може да използва за продукти с WP, но степента на разпространение на Android е много голяма. Основното притеснение е свързано с размера на Nokia и начините за конкуренция с нея. Все пак Лю смята, че мобилният бизнес предлага огромни възможности и това е причината всеки да се опитва да се намести там. Особено след като все още има милиони потребители без смартфони. Още смартфони от Acer очакваме по време на изложението Computex през юни, а тогава ще научим и повече за характеристиките на Liquid Jade. Останахме с впечатлението, че Acer не смята да се отказва от мобилните си амбиции, които от години упорито преследва, и тепърва ще видим по-интересни неща в тази област.

Томас Чек, регионален мениджър за Централна и Източна Европа, също отказа коментар дали скоро ще видим смартфоните на Acer в България, като заяви, че засега няма фиксирани планове. Той допълни, че преди да бъде активиран нов пазар, компанията се опитва да приготви всичко необходимо и да осигури необходимата сервизна база. Очевидно роля играе и наличието на споразумения с местните оператори, които са важен партньор за компаниите, тепърва навлизащи на нови пазари. Чек не успя да осигури повече детайли за спецификата на българския пазар, но ще се опитаме да се сдобием с такива от отговарящия за нашата страна в компанията.

По отношение на новата стратегия за развитие под управлението на Джейсън Чен той изтъкна, че продуктите, които виждаме сега, са били планирани още през миналата година и ще мине малко време преди да видим новите. На събитието в Ню Йорк фокусът беше върху по-евтини модели, но компанията работи по нови ултрабук лаптопи - в края на второто тримесечие и началото на третото ще видим един напълно нов и един освежен модел на съществуващ продукт. Това заяви включилият се в разговора Лука Роси, вицепрезидент на отдела Product Business. Премиерата им най-вероятно ще бъде по време на Computex.

Продажбите на тези продукти не са големи, но те ще продължат да съществуват като премиум модели с цени над 700 евро. Някои ултрабук функции обаче намират място и в по-евтините модели - например по-тънкият и атрактивен дизайн. Що се отнася до лаптопите Chromebook с платформата Chrome OS, едва ли скоро ще ги видим в България. Според Роси в момента в Европа те се предлагат само на 5 пазара и това е свързано главно с изискванията на Google. Томас Чек все пак е оптимист за бъдещето на лаптопите. Според него таблетите се използват главно за консумация на съдържание, а за създаването му хората се обръщат към компютрите, които обаче вече се заменят по-бавно от преди. Според него включването на пазара на смартфони и таблети е важно, тъй като в момента той се увеличава с много по-бързи темпове, а това носи дивиденти.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници