205954 статии       |       407 интервюта       |       1527 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.68577| EUR 1.95583| GBP 2.31821|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   ПротестиКоронавирусБрекзитПо ваш сигналПарламентарни Избори 2021

Рубрика за коментари на деня Размер на шрифта:   

Един от седем ни вярва...!

7 февруари 2014, петък / 07:23; Венцислав Жеков; Коментари: 0
Send to Kindle
Един от седем ни вярва...!

Един на всеки седем човека у нас смята, че медиите ни са свободни. Това преди всичко означава криза на журналистиката, криза на пишещите, говорещите и снимащите се, криза на духа и най-вече криза на свободата и демокрацията.

Проблемът за доверието става все по-тревожен, заяви Георги Лозанов пред „Нова телевизия“, като подчерта, че е важен въпросът, от къде идва информацията, тоест – въпросът с доверието.

Един от големите проблеми на съвременната журналистика, а може би и най-големият е този, че корпоративният елемент е водещ в създаването на една медия. Тя не е единствен бизнес, а е продукт на друг тип и вид бизнес, и обикновено медията играе ролята на романтичен придатък на основния бизнес.

Телевизиите, които водят по доверие, също са не продукт, а субпродукт на бизнеса, което създава неосъзнаваното, но отчетливо усещане за отвратителна „уйдурма“, когато човек гледа новини. Може би това е и причината за толкова големия успех на риалити-форматите, защото хората, като не вярват на новините, поне се забавляват с „простотиите“ на другите!

Вестниците и радиото изостават в доверието, но това не облагодетелства пряко телевизиите и интернет, защото обществената публика просто иска по-достоверна и независима информация от всички достъпни и публични източници на новини.

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: