Олимпийското лого – от произведение на изкуството до уеб адрес

Олимпийското лого – от произведение на изкуството до уеб адрес
A A+ A++ A

Историята на олимпийското лого е интересна и колоритна, точно толкова, колкото са и самите Олимпийски игри.

Както всичко останало, и логата минават през трансформациите на времето и теченията.

Първите Зимни игри са през 1924 година в Шамони. Още тогава организаторите са наясно, че всеки голям форум има нужда от своята „запазена марка“, за да се различава и популяризира сред обществото. Ясно е, че телевизията не е съществувала в онези години и вариантът за популяризиране е бил чрез други средства за комуникация и информация. И в този ред на мисли, колкото по-колоритно, толкова по-запомнящо се. Първото лого изобщо не изневерява на тази максима.

То се появява през 1924 година, когато организаторите решават да използват за първи път символ, който да идентифицира Игрите по света. След игрите в Шамони МОК решава да организира Зимни олимпийски игри на всеки четири години, които да бъдат независими от оригиналните Летни олимпийски игри, и през 1926 обявява Международната седмица на зимните спортове за първата проведена Зимна олимпиада по време на 25-ия конгрес на МОК в Лисабон. На Олимпиадата се провеждат 16 състезания в 5 спорта. Ските северни дисциплини включват състезания по ски бягане на 18 км и 50 км, ски скокове и северна комбинация (скокове от голяма шанца + 10 км ски бягане) за мъже. Фигурното пързаляне включва състезания за мъже, жени и двойки. Третият спорт е бързо пързаляне с кънки, в който се провеждат стартове на 500, 1500, 5000 и 10000 м, както и комбинация (сбор от всички останали дисциплини) за мъже. Останалите спортове са бобслей (четириместен), военен патрул (предшественик на модерния биатлон), кърлинг и хокей на лед. През годините Игрите се променят, като се включват и спортове като шейни, ски свободен стил, сноуборд, хокей и кърлинг.

Всеки път Игрите се бележат от специфично лого, което се създава, за да рекламира по-добре Зимната олимпиада. Логото на олимпиадата в Шамони е като произведение на изкуството. То представлява картина, на която са изобразени орел, който носи лаврови клонки, увити във френското знаме за победителите, както и отбор по бобслей, който се спуска от най-високия връх на Алпите – Монблан.

Впоследствие през годините логата доста се опростяват, като тенденцията е по-скоро вече да включват само по детайл, характерен за определеното място, на което се провеждат.

Логото на предстоящата Олимпиада в Сочи беше представено през 2009 година и е прецедент в историята с това, че е изобразено като уеб адрес – Sochi 2014.ru. Другото, което го прави оригинално и уникално, е, че е първото олимпийско лого, което не използва други символи, освен олимпийските кръгове. Олимпиадата в Сочи се открива официално на 7 февруари и ще продължи до 23 февруари.

БГНЕС

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Анализ
Последно от Анализ

Всички новини от Анализ »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници