Учениците в ЕС са по-слаби от тези в САЩ и Япония

Учениците в ЕС са по-слаби от тези в САЩ и Япония
Снимка: www.fortisimo.eu
A A+ A++ A

Последният доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие за уменията по четене, математика и природни науки сред 15-годишните показва смесени резултати за държавите членки. В ЕС като цяло се отчита сериозно изоставане при математиката, но картината е по-обнадеждаваща при природните науки и четенето, където Европа напредва по план към постигането на целта за намаляване на дела на учениците със слаби резултати под 15% до 2020 г., съобщиха от ЕК.

Резултатите бяха представени в Брюксел от Ив Льотерм, заместник генерален секретар на ОИСР, и Ян Трушчински, генерален директор на ГД „Образование и култура“ на Европейската комисия.

От констатациите в доклада става ясно, че от 2009 г. насам десет държави членки (България, Чешката република, Германия, Естония, Ирландия, Хърватия, Латвия, Австрия, Полша и Румъния) са постигнали значителен напредък в намаляването на дела на учениците със слаби резултати и при трите основни умения. В пет държави от ЕС обаче (Гърция, Унгария, Словакия, Финландия и Швеция) броят на лицата със слаби основни умения се е увеличил.

Като цяло резултатите в ЕС са малко по-добри, отколкото в САЩ, но и ЕС, и САЩ изостават от Япония.

Умения по четене: делът на учениците със слаби резултати е намалял от 23,1% през 2006  г. и 19,7% през 2009 г. на 17,8% през 2012 г. Ако тази тенденция се запази, е възможно до 2020 г. да бъде постигната целта от 15%. До момента само седем държави от ЕС са достигнали тази цел (Естония, Ирландия, Полша, Финландия, Нидерландия, Германия и Дания). Значителен напредък са постигнали Чешката република, Германия, Естония, Ирландия, Хърватия Литва, Люксембург, Австрия, Полша и Румъния.

Умения по математика: от 2009 г. насам не се отчита напредък при намаляването на дела на учениците със слаби резултати на равнище ЕС. Въпреки това четири държави членки (Естония, Финландия, Полша и Нидерландия) се нареждат сред държавите с най-добри резултати в целия свят, като делът на учениците със слаби постижения по математика е сведен под целевото за ЕС равнище от 15%. Нито една друга държава членка не е постигнала това равнище. Значителен напредък (над 2 процентни пункта) са постигнали България, Естония, Ирландия, Хърватия, Латвия, Австрия, Полша и Румъния.

Умения по природни науки: отчита се стабилно повишаване на уменията в тази област в целия ЕС. Делът на учениците със слаби резултати в ЕС е намалял от 20,3% през 2006 г. на 17,8% през 2009 г. и на 16,6% през 2012 г. Десет държави членки са под целевото равнище от 15%: Чешката република, Германия, Естония, Ирландия, Латвия, Нидерландия, Полша, Словения, Финландия и Обединеното кралство. Стабилен напредък са постигнали Чешката република, Германия, Естония, Ирландия, Испания, Латвия, Австрия, Полша и Румъния.

#Ив Льотерм #Организацията за икономическо сътрудничество и развитие #Япония #САЩ #ЕС #училища #ученици

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Брюксел
Последно от Брюксел

Всички новини от Брюксел »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници