Йордан Матеев: Няма война между производители и търговски вериги
Война между производители и търговски вериги няма, каза пред darikfinance.bg Йордан Матеев. Според него българските производители работят прекрасно с търговските вериги, откакто те съществуват на българския пазар – от 2000 г. насам.
Благодарение на търговските вериги не само че голяма част от българските производители разраснаха значително своя бизнес, но те успяха да стъпят и на международните пазари чрез мрежата на същите тези вериги извън България, твърди Матеев, съобщи също БНР. Когато един производител не е конкурентоспособен, той трябва да го разбере, казва Матеев и уточнява, че лошата новина обикновено се казва от търговската верига, която получава информация директно от потребителя. Голяма част от българските производители се оказаха неподготвени за условията на кризата.
Една част от тях дори загубиха своите позиции на пазара, смята Матеев. По думите му предложението във всеки супермаркет или хипермаркет да се открие щанд само с българска продукция е популистко. Тази идея не отчита факта, че българските търговци са пълни с българска стока и каквито и ограничения да се сложат от държавата, то делът, който в момента е в търговските вериги, значително надхвърля тези ограничения. В ЕС също се заговори за проблеми между търговци и производители.
Затова ЕК излезе в началото на годината с така наречената „Зелена книга“ с 10 принципа на добри търговски практики. В много страни са предприети национални регулации, които според Брюксел по-скоро вредят, отколкото помагат. До края на 2013 г. ЕК ще се произнесе, дали да има подобни регулации. Затова смятаме, че всички проблеми ще намерят своето решение на ниво ЕС, отбеляза в заключение Йордан Матеев.
Още по темата:
- » ЕС въвежда 14-и пакет санкции: Забрана за Русия да финансира медийни издания
- » Нов транш от ЕС за 1,5 милиарда евро получи Украйна
- » Сътрудник на евродепутат е заподозрян в шпионаж в полза на Китай