Метрото ще намали трафика в София с 35% до 2020 г.

Метрото ще намали трафика в София с 35% до 2020 г.
A A+ A++ A

До 2020 година с изграждането на третия метродиаметър в София, столицата ще разполага с 3500 броя паркоместа в буферни паркинги и повече от 40 автобусни линии за връзка с метрото. Това каза изпълнителният директор на „Метрополитен” проф. д-р Стоян Братоев, цитиран от агенция „Фокус”. С 20% ще се намали нивото на шум в града и ще бъдат спестени 160 000 човекочаса дневно, каза Братоев.

„Третият метродиаметър на софийското метро ще започне на бул. „Ботевградско шосе”, където се намира колелото на трамвая. Там ще бъде първата метростанция и депото. Оттам се движи по бул. „Владимир Вазов”, стадион Герена, кв. „Васил Левски”, кв. „Хаджи Димитър”, достига до театър „Зад канала”. Оттам по канала достига до Орлов мост, където е възловата станция с първата линия на метрото. Продължава до бул. „Васил Левски” и бул. „Граф Игнатиев”. На НДК прави връзка с втората линия на метрото, подлезът е общ. Продължава по ул. „Георги Софийски”, на Медицинска академия има спирка. Входовете на подлеза на кръстовището на бул. „България” и бул. „Гешов” са входове към метростанцията там. Има спирка на „Красно село”. Там заедно с метрото ще се изгради подземното пресичане с ул. „Житница”. „Житница” ще мине под бул. „Цар Борис III”. Оттам метрото навлиза в кв. „Овча купел”. Там ще има пет метростанции. Проектът за разширение на метрото е разделен на три части. До 2015 година лот 1 на метрото трябва да достигне до ж.к. „Дружба” и Летище „София” и лот 2 – до Бизнеспарка в кв. „Младост”, обясни проф. Братоев.

Проектът за трети метродиаметър се базира на подземно разполагане от 53% и 47% открито, добави проф. д-р Стоян Братоев. Дължината му ще бъде 16 км с 19 станции. Прогнозният пътникопоток е 162 000 пътника на ден. По думите на проф. Братоев, освен под земята, градът усеща и ползите от новата наземна инфраструктура, която се изгражда.

„Планира се изграждане на бул. „Владимир Вазов” и част от бул. „Линкълн”, защото не може да се възстановява стар път при изграждане на метро. Предвижда се метрото да прави връзка с двата метродиаметъра и чрез ж.п. гара с ж.п. линията София – Перник. От театър „Зад Канала” до Орлов мост метрото ще бъде под земята”, посочи проф. Братоев. Очакват се със 110 хил. тона годишно да намалеят вредните газове до 2020 година. Трафикът ще се намали с 35%, а пътно-транспортните произшествия - с 25%.

#София #метро #трафик

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници