Система позволява купуването на билет за метрото през телефона

Система позволява купуването на билет за метрото през телефона
A A+ A++ A

Нова платформа за мобилни разплащания на компанията Cellum, която се прилага с успех в Унгария, може да позволи на пътниците в софийското метро да купуват билети през телефоните си и да ги използват за пътуване. Решението беше демонстрирано днес в партньорство с VIVACOM и пред зам.-кмета на Столична община Любомир Христов и представители на "Метрополитен" АД. Потребителите имат нужда само от мобилен телефон с достъп до интернет, каквито според VIVACOM в момента са 62% от телефоните в страната.

Платформата не изисква регистрация или предплащане, а електронният билет се получава в телефона под формата на изображение на QR код. Този код се сканира от специален четец при влизане в метрото и при това се деактивира в базата данни на системата, за да не може да се ползва пак. Потребителите ще имат възможност да плащат чрез банкова карта или чрез прибавяне на стойността към месечната сметка за мобилни услуги.

Засега не е ясно кога можем да видим системата в действие, тъй като според шефа на "Метрополитен" АД инж. Стоян Братоев предстои да се свърши много работа по интегрирането й в системите на компанията и да се реши въпросът с проверката на редовността на пътниците, която се извършва от представители на Центъра за градска мобилност. Освен това ще трябва да се отчете дали въвеждането на този метод ще помогне за намаляване на разходите на "Метрополитен" АД за обслужване и производство на карти и билети.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници