Изборите: нестабилна медийна среда, липса на задълбочени дебати

Изборите: нестабилна медийна среда, липса на задълбочени дебати
A A+ A++ A

Фондациите „Медийна демокрация“ (ФМД) и „Конрад Аденауер“ (ФКА) представиха изследване за медийното отразяване на предизборния период. Характерът на медийното отразяване на политически теми в България се промени след протестите през февруари. След оставката на кабинета „Борисов“ много от министрите бързо загубиха предишното си медийно присъствие. Тежка предизборна борба и скандали доминираха кампанията. На този фон дебатът за дефицитите в политиката и за бъдещето на страната остана повърхностен, показва анализът на ФМД и ФКА.

В периода от януари до май 2013 г. експремиерът Бойко Борисов и бившият вътрешен министър Цветан Цветанов продължиха да бъдат най-често споменаваните в наблюдаваните печатни издания политици. Поради формирания преходен кабинет на президента Росен Плевнелиев и на служебния министър-председател Марин Райков също бе отделено по-голямо внимание.

Главният прокурор на свой ред убедително влезе във фокуса на печатните медии. В основата на количествения анализ стоят данни от проучване на агенция „Маркет Линкс“. „Най-интересният феномен е рязкото и конюнктурно преобръщане на отношението на много медии към водещи политически фигури и партии в периода февруари-май“, обясни на пресконференция днес в София ръководителят на ФМД доц. Орлин Спасов.

Лидерите на БСП, ДПС и „Атака“ увеличиха своето медийно присъствие както в печатните издания, така и в новинарските сайтове. Сред представителите на трите партии с най-висока информационна тежест беше лидерът на социалистите. Сергей Станишев значително скъси дистанцията и доближи медийните си позиции до тези на Бойко Борисов и Цветан Цветанов. Най-впечатляващ ръст в медийните си изяви отбеляза председателят на ДПС Лютви Местан.

„Взаимните нападки на политическите опоненти намериха широко поле за изява в медиите“, констатира Кристиан Шпар, ръководител на Медийната програма на фондация „Конрад Аденауер“. „Демонстрациите и предизборната кампания обаче не доведоха до по-дълбоки разсъждения за политическите приоритети и бъдещето на държавата. Протестите и скандалите пробляснаха като искра, която после бързо загасна“.

Мониторингът на медийната среда показва значими промени във всички наблюдавани области – онлайн медии, жълта преса, лайфстайл издания, блогове и социални мрежи.

#фондация #"Конрад Аденауер" #"Медийна демокрация" #избори #медии #отразяване #Бойко Борисов #Цветан Цветанов #Сергей Станишев #Лютви Местан

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Вътрешна политика
Последно от Вътрешна политика

Всички новини от Вътрешна политика »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници