В БДЖ работели твърде много хора, но нямало да има съкращения

В БДЖ работели твърде много хора, но нямало да има съкращения
В БДЖ се пенсионират около 300 души на година, бавно и постепенно, без да назначаваме нови хора на мястото на пенсионираните и на напусналите, съставът ще се оптимизира, обеща председателят на борда на директорите Владимир Владимиров. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

В БДЖ не се предвиждат съкращения, въпреки че в дружеството работят много повече хора, отколкото е необходимо, увери председателят на борда на директорите на компанията Владимир Владимиров.

„В БДЖ се пенсионират около 300 души на година, бавно и постепенно, без да назначаваме нови хора на мястото на пенсионираните и на напусналите, съставът ще се оптимизира“, уточни Владимиров пред БНТ.

По думите му БДЖ отчита загуба от около 25 млн. лв., което се приема за постижение, предвид намаляването на загубата с 43 млн. лв. за последните 3 г.

Владимир Владимиров подчерта, че независимо че дружеството е на загуба, през миналата година са генерирани 70 млн. свободни пари.

„Това е най-голямата сума, генерирана за последните 10 г. Тези пари са били за ремонти на пътнически и товарни вагони и погасяване на задълженията на БДЖ, които са огромни“, заяви Владимиров.

Председателят на борда на директорите на БДЖ коментира и приватизацията на „БДЖ - Товарни превози“, която щяла да се отрази много благоприятно.

„Ще има друг субект, който ще извършва тежки реформи, и ще влязат средства, които ще се ползват за погасяване на задълженията към банките. Задълженията вече са 721 млн. лв. Една приватизация ще доведе до намаляване на задълженията още повече, тъй като преди задълженията бяха 825 млн. лева“, подчерта Владимиров.

Според него съществува заблуда, че „БДЖ – Товарни превози“ издържа железопътната компания, защото дружеството реално започнало да печели в началото на 2012 г.

Според Владимир Владимиров в БДЖ трябва да се извършат допълнителни реформи, да се освободи то от активи, които носят само разходи.

„Само имотите в дружеството са 520, от които не можехме да се освободим, а трябваше да ги стопанисваме, всичко това изискваше амортизация, поддръжка и т.н.“, даде пример Владимир Владимиров.

#БДЖ #Владимир Владимиров #„БДЖ - Товарни превози" #приватизация

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници