Глоби и конкуренция за мобилните оператори

Глоби и конкуренция за мобилните оператори
Три нови мобилни оператора ще навлязат на българския пазар. Снимка: barometar.net
A A+ A++ A

Промени в Закона за електронните съобщения предвиждат по-солени глоби за мобилните оператори, които нарушават правата ни като потребители, бавят преносимостта на телефонните номера или ни обсипват с нежелани есемеси за участие в игри.

Председателят на Комисията по транспорт в НС Иван Вълков обясни за bTV, че глобата при забавяне на пренасянето на телефонен номер от една мрежа на друга ще бъде от 5000 до 60 000 лв.

Технически това вече ще става за 8 часа, а фактически ще можем да говорим по новоизбраната от нас мрежа до седмица. Досега операторите извършваха тази услуга много бавно или отказваха по технически причини.

„При сключването на договор, в рамките на седем дни всеки потребител може да се откаже, това е безпрецедентна мярка, каквато в ЕС до този момент не е налагана“, каза още Вълков и подчерта, че прекратяването на договора ще става без неустойки.

„Вече ще можем да прекратим и най-дългосрочния договор само с месец предизвестие. Това е най-демократичният закон, който Народното събрание приема“, коментира председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков.

„Ако човек не е доволен от договора си, може в седемдневен срок да се откаже от услугата. Операторите нямат право да отказват преносимост. Ние също извървяхме един дълъг път, но тъй като вече минаха две години, увеличихме санкциите, защото разбрахме, че всичко е въпрос на нежелание“, обясни Божков.

„След изменения в чл. 261, ал. 1 за директния маркетинг или реклама нежеланите рекламни съобщения за различни игри ще се получават едва след изричното съгласие на клиента. Човек ще може във всеки един момент да се откаже от тези есемеси, дори и преди това да е бил съгласен с тях. Всичко влиза в сила при публикуване в Държавен вестник. Поставили сме си за цел да приемем закона до края на годината“, допълни Вълков.

„Всякакъв вид рекламни съобщения трябва да се получават първо с изрично съгласие, но трябва да се знае и точен адрес на организатора на играта“, поясни Божков.

„От началото на годината имаме 4500 жалби, а глобите за операторите са за над 9 млн. лева. Ние сме в много тясна връзка с Комисията за защита на потребителите, така че не – няма арменски поп, реагираме адекватно на жалбите на хората, заяви председателят на Комисията за регулиране на съобщенията. Ако в началото на годината ние получавахме по 160-200 жалби, те от септември са вече не повече от 50-60. Борим се и се надявам догодина да изравним цените за роуминг с тези на разговорите у нас“, каза Веселин Божков.

„Новогодишна изненада е, че три нови мобилни оператора навлизат на българския пазар“, каза още той. По думите му те преценяват каква технология да използват.

„Факт е, че ще има повече конкуренция ,и се надявам, че ще се намалят услугите“, добави той.

#мобилни оператори #глоби #оператори #Иван Вълков #Вълков #Веселин Божков #Божков

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Телеком и ИТ
Последно от Телеком и ИТ

Всички новини от Телеком и ИТ »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"