Социологическите агенции ще обявяват предизборните си поръчители
Социологическите агенции трябва да обявяват кой е поръчител на допитванията до общественото мнение или на социологическите проучвания във връзка с изборите според въведен текст в Изборния кодекс.
Изискването ще важи и когато агитационните материали на партии, коалиции, инициативни комитети и кандидати съдържат данни от проучвания и допитвания, информира БГНЕС.
Ако законовата разпоредна не бъде изпълнена, то социологическата агенция ще трябва да заплати глоба.
Правната комисия в парламента промени и определението за „парламентарно представени“ партии и коалиции, като премахна изискването въпросните партии и коалиции да имат парламентарна група, но да са преминали 4-процентовата бариера на последните парламентарни избори.
Депутатите приеха, че по смисъла на Изборния кодекс „агитация“ е „призив за подкрепа на определено лице, партия или коалиция на партии при участие в избори“.
Също така наименованието и символите на партия или коалиция от партии, поставени върху предмети, в които не се съдържа призив за подкрепа, не се смятат за агитация по смисъла на този кодекс.
По предложение на ГЕРБ, РЗС ще може да вкара свои представители в секционните, районните и общинските избирателни комисии, както и в изборните комисии за провеждане на избори извън страната.
Още по темата:
- » Конституционният съд обяви за противоконституционни част от текстовете в Изборния кодекс
- » Над 1 130 700 лв. са похарчили партиите за реклама в медиите
- » Утре Мария Габриел започва срещи с партиите, но без "Възраждане"