Социологическите агенции ще обявяват предизборните си поръчители

Социологическите агенции ще обявяват предизборните си поръчители
Ако законовата разпоредна не бъде изпълнена, то социологическата агенция ще трябва да заплати глоба. Снимка: БГНЕС, архив
A A+ A++ A

Социологическите агенции трябва да обявяват кой е поръчител на допитванията до общественото мнение или на социологическите проучвания във връзка с изборите според въведен текст в Изборния кодекс.

Изискването ще важи и когато агитационните материали на партии, коалиции, инициативни комитети и кандидати съдържат данни от проучвания и допитвания, информира БГНЕС.

Ако законовата разпоредна не бъде изпълнена, то социологическата агенция ще трябва да заплати глоба.

Правната комисия в парламента промени и определението за „парламентарно представени“ партии и коалиции, като премахна изискването въпросните партии и коалиции да имат парламентарна група, но да са преминали 4-процентовата бариера на последните парламентарни избори.

Депутатите приеха, че по смисъла на Изборния кодекс „агитация“ е „призив за подкрепа на определено лице, партия или коалиция на партии при участие в избори“.

Също така наименованието и символите на партия или коалиция от партии, поставени върху предмети, в които не се съдържа призив за подкрепа, не се смятат за агитация по смисъла на този кодекс.

По предложение на ГЕРБ, РЗС ще може да вкара свои представители в секционните, районните и общинските избирателни комисии, както и в изборните комисии за провеждане на избори извън страната.

#Социологически агенции #РЗС #коалиции #Изборен кодекс #комисии #партии

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Вътрешна политика
Последно от Вътрешна политика

Всички новини от Вътрешна политика »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници