Какви капани ни залагат туроператорите?

Какви капани ни залагат туроператорите?
A A+ A++ A

В период на празници и резервации за почивка пък се увеличават и случаите на проблеми с туроператорите.

"В сайта на Министерството на туризма можем да проверим дали туроператорът е регистриран. Трябва да проверим дали има валидна застраховка професионална отговорност, за да можем да получим обезщетение. Важно е да се запознаем с общите условия на туроператора", коментира в "България сутрин" създателят на платформата "Ние потребителите" Габриела Руменова.

Тя обърна внимание, че има доста несправедливи уговорки. И даде следния пример: Туроператорът си запазва правото да променя програмата и датата на отпътуването до последния момент. В тази ситуация не се предвижда възможност да се откажем от пътуването и да получим обратно парите си. В същото време дължим 100% неустойка, ако уведомим туроператора, че се отказваме 21 дни преди заминаването.

Руменова отбеляза пред Bulgaria ON AIR, че е важно да обръщаме внимание на включените и невключените в цената услуги. Понякога невключените се оказват такива, каквито задължително трябва да получим. Такива са билетите за плавателен съд при придвижване в чужда държава.

След сключване на договора задължително се издава ваучер. Ако не стане, това също представлява нарушение. Трябва да си го изискаме и да сигнализираме контролните органи, ако не ни бъде издаден такъв.

Габриела Руменова спомена случай, в който се твърди, че ако потребителят си закупи това пакетно пътуване, получава бонус, че в случай на смърт наследниците му ще получат парите обратно. Само че това се полага по право по действащ закон и не може да бъде бонус.

"Важно е да правим снимки и да събираме доказателства за всеки възникнал проблем, след което да го адресираме към туроператора. Това не изключва да се обърнем към хотела и да кажем какво очакваме да получим като компенсация. По закон срокът за предявяване на рекламация за услуга е до 14 дни от обявяване на несъответствието", подчерта Руменова.

Тя допълни, че трябва да проверяваме категоризацията на местата за настаняване, които избираме за почивка, за да знаем каква услуга да очакваме. При сериозни разминавания можем да претендираме за некачествена услуга, намесват се контролните органи и понякога се стига до съд.

Създателят на платформата "Ние потребителите" препоръча да не се правят резервации през физически лица от онлайн платформи за безплатни обяви, защото тогава институциите са безсилни да ни помогнат.

#морето

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Туризъм
Последно от Туризъм

Всички новини от Туризъм »

Акценти