„Дискавъри“ прави филм за Дунав мост–2

„Дискавъри“ прави филм за Дунав мост–2
Екип на „Дискавъри“ започна снимките на строежа на Дунав мост-2 за документална поредица. Снимка: FCC
A A+ A++ A

Екип на Discovery Channel е пристигнал в България, за да заснеме изграждането на втория мост между България и Румъния при Видин-Калафат, съобщиха от офиса на строителя, испанската фирма FCC.

Снимките на екипа на „Дискавъри“ ще акцентират „върху най-трудния етап от строителството на трансграничното вантово железопътно съоръжение – производството, транспортирането и монтажа на 250-тонните сегменти от връхната конструкция на моста в плавателния участък на Дунав“, уточниха от FCC.

Четиричеленният екип, пристигнал да снима строежа на Дунав мост–2 се състои от оператора Тони Мюз (Tony Mewse), директора на филма Дейвид Кауърд (David Coward), звукооператора Деймиън Лууни (Damien Looney) и асистент-продуцента Гинита Хименез (Ginita Jimenez), които са снимали документални и научно-популярни филми в Чили, Панама, Германия, Словения, Афганистан.

Филмът за Дунав мост Видин–Калафат е от втората поредица на хитовия сериал „X – Machines“, всяка от които включва 24 различни истории в рамките на осемчасова програма – по три на всеки час. Тази поредица има за цел да покаже най-авангардните проекти в света и уникалната технология за осъществяването им. Сериалът „X – Machines“ е насочен към инженерите и инженерната мисъл.

Първата поредица от сериала „X – Machines“ е излъчена преди две години, но продължава да е сред десетте най-гледани програми на Discovery Channel в Обединеното кралство. Втората поредица, в която ще бъде включен и филмът от Видин, ще се излъчва през първите три месеца на 2012 година.

Мостът между българския град Видин и румънския Калафат се очаква да бъде завършен през 2012 г., след дългогодишни закъснения и отлагания на процедури, нужда от допълнителна координация между властите на двете страни и претенции от страна на строителя.

Когато в крайна сметка бъде завършен, „Видин–Калафат“ ще бъде третият мост в българско-румънския участък на р. Дунав за последните 2000 г. Първият такъв мост е построен през 328 г. сл.Хр. от римския император Константин Велики и е бил най-големият мост в античността, дълъг 2.5 км и широк 6 м. Разрушен е през 355 г.

Следващият и единствен до момента мост – Дунав мост при Русе–Гюргево, се появява 1600 г. по-късно, построен е по инициатива на съветския диктатор Йосиф Сталин и е завършен една година след смъртта му – през 1954 г.

Строежът на Дунав мост–2 струва 225.8 млн. евро, като финансирането е от предприсъединителната програма на ЕС ИСПА.

#FCC #р. Дунав #Дунав мост-2 #мост #Видин–Калафат #Discovery Channel

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници