206261 статии       |       409 интервюта       |       1527 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.68171| EUR 1.95583| GBP 2.31816|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   ПротестиКоронавирусБрекзитПо ваш сигналПарламентарни Избори 2021

Размер на шрифта:   

НАЗП: Череши за 2,99 лв.! Къде е уловката?

9 юни 2021, сряда / 11:40; Коментари: 0
Send to Kindle
НАЗП: Череши за 2,99 лв.! Къде е уловката?

Здравейте, колеги! За пореден път възмутени експерти на Националната асоциация за защита на потребителите сигнализират, че на териториятана страната известна верига използва нелоялна търговска практика за привличане на потребители. НАЗП е сезирала няколко пъти контролния орган - Комисията за защита на потребителите, за тази практика, която членове на неправителствената организация констатираха още от началото на пандемията през миналата година. Имаше съобщения на КЗП, че са предприели действия и съответно тази нелоялна търговска практика и начинът на мамене на потребителите е спряна. Ефект обаче няма.

Дали е спряна не можем да кажем, но очевдното е, че тя продължава в цялата страна. Всички знаем, че когато цветът на етикета в различен от обичайния бял цвят, има нещо по-различно. В случая – поглеждайки отляво надясно - виждаме, че чершите са намалени с 40% и струват 2,99 лв. Под това съобщение стоят касетите с черешите. Заради червения етикет стигаме до решението за покупка. Едва забележимо върху него ниско долу със ситни букви е написано, че цената е за половин килограм. Т.е. отново сме свидетели на една практитка, която се прилагаше от мобилните оператори дълго време, и КЗП не можа да се справи с нея – а именно ситният шрифт, който създаваше капани за потребителите. След дълъг и силен обществен натиск, въпреки безплодието на контролния орган, се стигна до законова промяна и това доведе до реални резултати в полза на потребителите. Сега виждаме, че същата практика отново се възобновява и то във верига, която има десетки обекти в цялата страна.

С настоящото съобщение сигнализираме и търговската верига, че ако бездействието на КЗП е факт, ще предприемем нетрадиционни действия в рамките на закона с цел да бъде спряна поредната нелоялна търговска практика, която мами потребителя и бърка в неговия джоб.

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: