НЗОК компенсира ръста на пациентите с нова методика на плащане

НЗОК компенсира ръста на пациентите с нова методика на плащане
Новата методика, по която Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) ще финансира болниците, ще компенсира увеличения брой пациенти, съобщи директорът на касата Пламен Цеков. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Новата методика, по която Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) ще финансира болниците, ще компенсира увеличения брой пациенти, съобщи директорът на касата Пламен Цеков.

Новият метод, по който НЗОК ще плаща болничното лечение, е разчетен за 1,6 млн. пациенти, колкото са били през 2011 г., със заложено увеличение от 3% вместо досегашните 2,3%.

Освен това за всяка една област ще бъде посочен обемът дейност, който може да се реализира независимо къде са лекувани пациентите.

Има и заложен механизъм мениджърът на лечебното заведение да поиска увеличаване на обема на пациентите, преди да бъдат изчерпани бройките на пациентите за дадената болница.

„Когато се стигне например до 70% от обема за месеца пациенти, мениджърът ще може да сигнализира до НЗОК и да каже колко случая му трябват за отпускане“, обясни Пламен Цеков и посочи, че НЗОК настоява отчетът на пациентите да става онлайн.

Той увери, че новите методи на плащане, предложени от НЗОК, няма да ограничат възможностите на пациентите за избор на лечебно заведение, нито ще ги задължат да изчакват или да пътуват в търсене на свободно място в друга болница.

„6 месеца преди да е настъпила Новата година, ние сме публикували на сайта на НЗОК тази методика с цел да бъде дискутирана широко“, добави Пламен Цеков.

Той обясни още, че в методиката е определена и не по-малко от 30% спешност.

„Никъде не сме описали, че 70% от пациентите трябва да бъдат планови. Празни легла в болниците няма да има, но болници, които не работят по спешност, за тях трябва да вземем решение какво ще правим с тези болници, дали имат право да работят с НЗОК. Нямат право да ви откажат прием в болница. Когато отиваш като спешен пациент, след като болницата е получила разрешение за дейност, тя не може да откаже на спешен пациент. Спешен пациент е този, който прецени лекарят. Лекарят преценява кой е спешен и кой не е“, уточни още Пламен Цеков.

За лечението на онкоболните пациенти в България директорът на НЗОК коментира, че онкоболните са изведени в приоритет и на НЗОК, и правят всичко необходимо да ги обезпечат с апаратура за лъчетерапия и с медикаменти.

Пламен Цеков се похвали, че цените на лекарставата наистина са намалени.

„Имаме зелен телефон за оплаквания и информация. Хората могат да подават сигнали за всичко“, увери Пламен Цеков.

#НЗОК #пациенти #Пламен Цеков

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Вътрешна политика
Последно от Вътрешна политика

Всички новини от Вътрешна политика »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници