Омбудсманът: Граждани се оплакват от пренебрежение на институциите
Граждани продължават да се оплакват от пренебрежително отноношение от държавната администрация, заяви омбудсманът Константин Пенчев.
„Ние съществуваме, за да правим живота на хората по-добър, ние сме на надница на народа," посочи омбудсманът в ефира на БНТ.
Константин Пенчев смята, че основното задължение на администрацията е да бъде съчувствена.
„Даже ако не можеш да помогнеш, трябва да изслушаш гражданина, да покажеш съпричастност към неговия проблем," категоричен е той.
Омбудсманът подчерта, че хората с увреждания и децата са най-уязвимите групи.
„Към тях имаме огромни задължения. Ние ратифицирахме Конвенция, която показва какви са правата на хората с увреждания, и трябва да ги спазваме," припомни Константин Пенчев.
Той смята, че държавата трябва да работи много за достъпна среда и даде за пример болници, където ТЕЛК се намира на последните етажи.
По отношение на полицейското насилие Константин Пенчев заяви, че „омбудсманът е окото на гражданина".
„Помагам при сигнали, искам да се изяснят нещата, но съм далеч от мисълта, че мога да променя системата," призна той.
Омбудсманът проверява затвори, домове за деца и за хора с увреждания, психиатрии, прави доклади, които изпраща до съответните ведомства.
„Има места с много лоши битови условия като клиниката в Курило и други, където са много добри като клиника в Пазарджик," посочи Константин Пенчев.
За съжаление ведомствата, на които омбудсманът показва грешките, са неблагодарни, заключи той.
„Трябва да вървим напред, не можем да нарушаваме човешките права," категоричен е омбудсманът.
Още по темата:
- » ТЕЛК по документи: Хората с увреждания ще са ощетени, здрави ще получават
- » Освидетелстване в ТЕЛК ще се прави само по документи
- » Сериозно забавяне на ТЕЛК решенията