Наредба ограничава скоростта в градовете до 30 км/ч

Наредба ограничава скоростта в градовете до 30 км/ч
Максималната скорост на движение в населените места да падне от 50 на 30 км/ч, а на входовете на градовете – до 50 км/ч, предвижда нова наредба, подготвяна от МВР и МРРБ. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Максималната скорост на движение в населените места да падне от 50 на 30 км/ч, а на входовете на градовете – до 50 км/ч, предвижда нова наредба, подготвяна от МВР и МРРБ.

Целта на мерките е да се намали броя и тежестта на пътнотранспортните произшествия, предаде БТА.

За реализацията на тази цел освен на знаците ще се разчита и на изкуствени препятствия на пътя, като гърбици (познати още като легнали или спящи полицаи), малки кръгови кръстовища (с диаметър до 25 метра), стандартни кръгови кръстовища (с диаметър между 25 и 45 метра), стесняване на лентите за движение при влизането им в кръстовище с разширяването на тротоара и т.н.

Засега от МВР и „Пътна полиция" не потвърдиха информацията. От Министерството на регионалното развитие и благоустройство пък поискаха въпросите да им бъдат зададени писмено.

Освен всички прилагани у нас до момента мерки за безопасност на движението наредбата предвижда и изграждането на повдигнати кръстовища, които са по-популярни в Западна Европа.

Изискването е пешеходната пътека през такива кръстовища да е изработена от цветни паважни или бетонни блокчета, а вътрешната част - от асфалт.

Предвидено е поставянето на напречни пътни маркировки за ограничаване на скоростта, които да се използват при кръстовища и железопътни прелези.

Напречните „шумни" линии ще подсказват за приближаването на обекта, заради който са доставени, и за изискваното намаляване на скоростта.

За т.нар. легнали полицаи ще бъдат въведени стандарти, като всички съществуващи изкуствени неравности трябва да бъдат преработени спрямо тях или демонтирани.

Според наредбата, която е първият нормативен документ в историята на пътното строителство у нас, описващ средствата за ограничение на скоростта и изискванията към тях, изпъкналите изкуствени напречни неравности могат да се изработват от асфалтобетон, бетон, паваж, каучук, неопрен, полиуретан или от друг строителен материал, но височината на неравността трябва да е 7,5 сантиметра, а ширината й - над 4 метра.

Според нормативните изисквания към изкуствените изпъкнали неравности по пътищата такива няма да могат да се поставят върху платна с разрешена скорост от 60 до 90 километра в час.

Елементите за подобряване на безопасността на движението могат да се монтират, когато улицата преминава покрай входове на училища, детски ясли и градини, детски и спортни площадки, здравни и културни заведения, големи търговски обекти и други обекти за масово събиране на хора, на пешеходни пътеки, използвани от деца и от хора с увреждания, на входовете и изходите на обособени и сигнализирани жилищни зони, паркинги и гаражи, както и на участъци от улицата с концентрация на ПТП, причината за които е превишена или несъобразена с пътните условия скорост на движение.

Всички изкуствени неравности по пътищата трябва да са вписани в регистър, който се води от собственика на пътя.

Съществуващите изкуствени неравности и другите средства за ограничаване на скоростта на движението трябва да се приведат в съответствие с наредбата в срок от три години, а тези, които не могат да бъдат приведени в съответствие, трябва да се отстраняват до една година.

#МВР #МРРБ #катастрофа #легнали полицаи #спящи полицаи #ПТП

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Вътрешна политика
Последно от Вътрешна политика

Всички новини от Вътрешна политика »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници