184351 статии       |       377 интервюта       |       1520 снимки       |       38129 абоната       |      
USD 1.80794| EUR 1.95583| GBP 2.33301|
In English На русском
Вход

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   БрекзитВоден режим ПерникПо ваш сигналИранКоронавирус

ГОРЕЩА ТЕМА: Прокуратурата се самосезира във връзка със статията на „Ел Периодико” за Борисов
Размер на шрифта:   

От 2030 година: Край с ранното ставане за учениците в София

27 януари 2020, понеделник / 14:15; Коментари: 0
Send to Kindle
От 2030 година: Край с ранното ставане за учениците в София

В близките 10 години в София ще са построени нови училища и ще се премине на едносменен режим, заяви Ваня Кастрева - директорът на Регионалното управление на образованието- София. Същата, която преди време бе уволнена от образователното министерство заради скандал.

Всяка година учениците на едносменен режим се увеличават като брой. Очакваме със стартирането на строежите на нови училищни сгради, все повече това да се случва, защото е изключително добра възможност за качествено образование и психологически комфорт на всички, както и за безопасност. Това каза пред БНТ Ваня Кастрева.

Краен срок за преминаване към едносменен режим на образование в София обаче Кастрева не можа да посочи.

Тя заяви, че всичко зависи от темпа на растеж на столицата и съответно колко бързо ще бъдат построени новите сгради.

"Надявам се, че в близките десет години ще се намери това решение”, каза Кастрева.

Ваня Кастрева заяви още, че всички ученици в София от днес са в грипна ваканция. Още в петък са достигнати много високи нива на заболеваемост – това са 185 промила. Очаква се днес те да бъдат близо 200, което означава, че на 1000 човека 200 са болни, или всеки пети столичанин е болен от грип.

Според нея не се избързва с обявяването на грипна ваканция, и след като здравните власти са преценили, че това е важно за опазване здравето на децата, значи това са правилните решения.

"Предвид обстоятелството, че тук много се движим, има непрекъснати контакти, а процентът на заболеваемост е най-висок във възрастовата група 5-14-годишна възраст, това е абсолютна предпоставка за бързо разпространение на грипа. Защото средните училища са много повече от основните, от гимназиите. Важно е родителите да бъдат грижовни. От следващия четвъртък всички деца ще бъдат на училище за втория учебен срок”, каза тя.

Кастрева заяви, че това по никакъв начин не е проблем за повишаването на срочните оценки на учениците, защото е възможно оформянето на срочните оценки да се случи и след официалното приключване на първия срок, когато обстоятелствата го налагат. И припомни, че миналата година грипната ваканция е била на 28 януари и е продължила до 4 февруари.

Ваня Кастрева коментира и казуса с тестовете за Националното външно оценяване след четвърти и седми клас.

"Новият формат на Национално външно оценяване в 4 клас, а в последствие и в 7 клас беше обявен своевременно. Предвид обстоятелството, че все пак добрата идея да бъдат равнопоставени всички ученици, защото това гарантира добра дикция на този, който ще чете, бавно четене на диктовката, останалото е въпрос на техника, а техниката се управлява от хората и за мен би било изключително безотговорно един директор да не проиграе това в своето училище, да не отчете всички важни параметри, включително височина на тона, децата трябва по-често да проиграват това”, каза Кастрева.

Тя увери, че министър Вълчев е изключително отворен към диалог и че всички въпроси няма да останат без отговор. Освен това в началото на месец февруари ще има още обсъждане.

"Във времето се върви към олекотяване на Националното външно оценяване, това се случва и за 4 и за 7 клас. За 4 клас беше за 4 учебни предмета, когато започна, сега се провежда за 2 учебни предмета. За учениците в 7 клас съм съпричастна към притесненията на родителите. Още през май за 4 клас, през септември за 7 клас бяха качени моделите за външно оценяване, те могат да проследят всички преминали външни оценявания и ще видят как се върви в интерес на децата”, уточни Кастрева.

Според нея Националното външно оценяване е важен измерител на качеството на образованието. През електронната система, която дава възможност на всяко училище, може да се проследи ръстът и напредъкът не само на всеки ученик, но и на всяко училище. Има изключително диагностична, а не само мониторингова функция”, допълни тя. 

ђеклама:
» Абонирай се безплатно за НОВИНИТЕ всеки ден
Разпечатай | Изпрати | Абонирай се за дума
» Напиши статия и ти
Реклама:
Реклама:

Абонирай се за
НОВИНИТЕ БЕЗПЛАТНО