199783 статии       |       401 интервюта       |       1526 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.61332| EUR 1.95583| GBP 2.27203|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   ПротестиКоронавирусБрекзитПо ваш сигналПарламентарни Избори 2021

Размер на шрифта:   

Частник и Столична община пускат споделено ползване на ел.тротинетки

22 август 2019, четвъртък / 10:13; Коментари: 0
Send to Kindle
Частник и Столична община пускат споделено ползване на ел.тротинетки
Pixabay

В София стартира първата частна услуга за споделено ползване на електрически тротинетки, съобщиха от Столичната община. Тя започва да работи от днес, предаде БГНЕС.

В подкрепа на засилващия се интерес на гражданите към алтернативите на придвижването с автомобил, в централната градска част на София вече започна обособяването на повече от 200 нови локации за безплатно паркиране на велосипеди, мотопеди и тротинетки. Това прави София един от първите градове в света, които определят специални места за паркиране на споделени превозни средства преди тяхното навлизане. Мярката е част и от стратегията на града да подобри качеството на въздуха в София. Един от основните замърсители е именно автомобилният трафик.

Опитът на редица други европейски столици показва, че нерегулираното паркиране на електрически тротинетки създава трудности на пешеходците и останалите участници в движението.

Инициативата за обособяване на места за безплатно паркиране на велосипеди, мотопеди и тротинетки е осъществена от “Зелена София”, “Софпроект” и Център за градска мобилност с подкрепата на Столична Община и цели да окуражи повече хора да избират този начин на придвижване.

Друга важна тема освен регламентиране на паркирането, е безопасността по време на движение. Столична община и Държавна агенция “Безопасност на движението по пътищата” работят съвместно по регламентиране на ползването на електрическите тротинетки чрез предложение за изменение в Закона за движение по пътищата. Междувременно всеки, който се възползва от услугите за споделено ползване на електрически тротинетки трябва да се съобразява с правилата за безопасност, които операторите на услугата ясно ще комуникират.

В последните години делът на хората, използващи велосипед за придвижване в града, се е повишил, като към момента той е малко под 2%. Пилотно проучване на “Визия за София” и “Зелена София” на нагласите на мениджъри и служители в големи компании в София показа, че пътуващите с велосипед до и от работното място, най-често изминават между 3 и 4 км.

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Реклама:
Реклама: