Нищо лошо в полета на „тигрите от Бистрица", смята шефът на правителствения авиоотряд

Нищо лошо в полета на „тигрите от Бистрица", смята шефът на правителствения авиоотряд
На сминката: Бившият директор на Авиоотряд 28 Цвятко Луканов. Снимка: София фото ейджънси
A A+ A++ A

Ръководителят на Авиоотряд 28, който изпълнява полетите на българското правителство и президент, Пенчо Пенчев не вижда проблем с това, че премиерът Бойко Борисов е позволил ползването на правителствения самолет за транспорт на собствения си футболен отбор.

„Авиоотряд 28 изпълнява полети, при които се превозват пожарникари в случай на бедствие, лети на медицински мисии, на такива, свързани с граничния контрол  и други, тъй като страната не разполага с машини, които да ги обслужват, като се изключат двата "Кугър"-а", заяви в неделя по БНР Пенчев, който от края на 2009 година е назначен за ръководител на авиоотряда.

"Ние сме 24 часа на крак. Запълваме всички дупки в момента, които има в България", посочи той.

Пенчев каза, че той самият получава списъка на пътниците и товара на самолета половин час преди полет.

Повод за разговора стана информацията от седмицата, че със самолета, който според правилника на отряда трябва да изпълнява полети на правителството, президентството и Народното събрание, е изпълнен полет на два футболни отбора до Варна и обратно - "Витоша" – Бистрица, в който централен нападател е премиерът, и "Чавдар" - Етрополе.

„Това е третият подобен полет за тази година и едва ли щяло да има други", коментира по случая Пенчев.

То посочи, че е готов да понесе наказание, ако някой сметне, че това е било нередно. Според него са аналогични случаите, в които му е било разпоредено да се изпълни полет с български пожарникари до други страни.

Конкретният полет за срещата на двата отбора във Варна бил нареден след писмо на Борислав Михайлов, шеф на БФС, до премиера, което Пенчев изчете в ефир.

"Аз съм от ЦСКА. Значи ли, че трябва да откажа превоз на "Левски", попита риторично шефът на авиоотряда. От разговора с него в ефир не стана известно, дали може всяка организация или частно лице да използват правителствения самолет след заявка.

Пенчев разказа и че при предишното ръководство на авиоотряда е имало такива полети със спортисти. Той даде за пример полет с волейболисти до Измир и баскетболисти до Вроцлав, като единият от полетите съвпаднал с трагедията, при която туристически кораб с български туристи потъна в охридското езеро.

"Значи с волейболсити и баскетболисти може, а с футболисти не може. Така ли?", попита Пенчев.

В ефир бившият ръководител на авиоотряда Цвятко Луканов не отрече информацията.

Пенчев обясни, че ако се изпълняват само полети на държавните структури, за чиито цели е създаден авиоотрядът, това означава, че единственият самолет - "Ербъс", ще има много малко часове полет, което не е добре за самия него. В момента се летяло само 150 часа годишно, а трябвало да са поне 1000.

"Единствени сме в света сме, които летим само с един самолет", посочи Пенчев.

Това се случи, след като правителството на ГЕРБ отказа единия от взетите на лизинг самолети за правителствени цели с мотива, че това е много скъпо за бюджета.

Заради малкото летателни часове сега се налагало пилоти на авиоотряда да летят с "България ер" и "Ер Виа", за да имат поне по 300 часа годишно.

Пенчев обясни, че такива "частни" полети са собствени приходи на отряда, който при назначаването си той заварил с огромни дългове - 1 млн. евро. В същото време от "Лукойл" всеки ден звънели да заплашват, че ще спрат доставката на гориво.

В онзи момент по думите на Пенчев всички, които имат право, давали заявки да летят, без да се интересуват, дали има пари за полетите. Те не ги и заплащали. Това наложило структурата да стане първостепенен разпоредител с бюджетни средства и да мине на подчинение на Министерския съвет.

Тогава е било въведено и изискването с Постановление 134 на Министерския съвет, който поръчва полета, да го плаща. Оттогава финансовото състояние се подобрило и в момента нямало дългове.

Под негово ръководство били освободени 30 на сто от персонала. Той посочи, че в единственият екипаж имал двама пилоти - на 63 и на 64 г., които летели с президента за Австралия, което било недопустимо.

"Не виждам нито конфликт, нито проблем", посочи Пенчев по повод полета с "бистришките тигри", както ги нарича премиерът Борисов.

#Авиоотряд 28 #правителствен самолет #Витоша (Бистрица) #Бойко Борисов #министър-председател на България #Пенчо Пенчев

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Вътрешна политика
Последно от Вътрешна политика

Всички новини от Вътрешна политика »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници