Свалят цената на „БДЖ Товарни превози" за втори приватизационен опит

Свалят цената на „БДЖ Товарни превози" за втори приватизационен опит
"БДЖ - Товарни превози" явно ще бъде продадена за по-малко от 200 млн. лв., което беше продажната цена при първия опит за приватизация. Снимка: lokforum.bg
A A+ A++ A

Стойността на активите на „БДЖ Товарни превози" ще бъде занижена при втория опит за приватизация на дружеството, съобщи управителят му Пламен Джуров.

Според него причината за намаляването са загубите на „Товарни превози" през първата половина от годината.

От дружеството планират да инвестират 400 000 лева в видеонаблюдение на локомотивите с цел намаляване на кражбите на гориво.

Евентуалната приватизация на „Товарни превози" ще бъде на по-ниска цена , стана ясно от думите на управителя на дружеството Пламен Джуров, цитиран в четвъртък от Дарик.

Първият опит за приватизацията на дружеството се провали през юли 2012 г., след като в крайна сметка остана само един кандидат-купувач с мистериозна собственост. Тогава продажната цена, обявена от Агенцията за приватизация беше 200 млн. лв.

„Доколкото знам приватизацията не е спряна, прекратен е само видът на процедурата, приватизацията продължава при по-облекчени условия. Така или иначе се налага преоценяване на активите на дружеството. По всяка вероятност ще бъдат на по-ниска цена отколкото първоначално. Първоначално бяха от порядъка на 200 млн. Не мога да отрека, че за половин година сме инкасирали загуба от порядъка на около пет милиона. Все още вярваме, че второто полугодие може да компенсираме тази загуба и ако не на печалба, дружеството да завърши на нула", каза той.

„Товарни превози" спестява около 2 тона месечно гориво от въведените мерки срещу кражбите в железниците, каза още управителят на дружеството Пламен Джуров.

Той оповести и какво се планира занапред срещу тези посегателства. Той обясни, че загубите годишно са около милион лева.

Инвестицията, която се предвижда при одобрение от ръководството на БДЖ Холдинг е от порядъка на около 400 000 лв.

Обмисля се за ведонаблюдение да бъдат оборудвани 77 локомотива в експлоатация, като апаратурата за една машина струва около 5000 лв.

„Ако се оборудват всички локомотиви, вероятно цената ще се намали", каза Джуров. Той допълни, че финансирането за тази инициатива няма откъде да дойде, освен от компанията.

„Ясно е, че приходите едва ли ще бъдат увеличени, затова се стремим да редуцираме разходите. Това ще стане с намаляване на част от вагонния и локомотивния парк", каза Джуров.

#Петър Бунев #КНСБ #Владимир Владимиров #Даниел Дамянов #Емил Караниколов #„Дует реълуей България“ #Министър на транспорта #Ивайло Московски #Агенция по приватизацията #приватизация #„БДЖ – Товарни превози“ #Пламен Джуров #приватизация #камери

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници