Активистите от Спаси София с провокация: велоалеи върху коли?

Активистите от Спаси София с провокация: велоалеи върху коли?
A A+ A++ A

Ярко червен килим, наподобяващ велоалея покрил паркиран автомобил и велосипедисти, в готовност да минават върху него - акция на гражданската организация Спаси София прикова вниманието на преминаващите до пилоните на НДК, а след това на ул. Г.С.Раковски. По думите им, целта на акцията е да демонстрират, че в града има място за велоинфраструктура, както и че вече съществуващата трябва да бъде свободна от неправилно паркирани автомобили и други препятствия.

Избраните места за акцията не са случайни. На бул. “Витоша”, до парка на НДК, където велоалеята по тротоара създава конфликти между велосипедисти и пешеходци и велоалеята на ул. Г.С.Раковски, върху която често има автомобили. “Тясната велоалея за сметка на пешеходното пространство създава напрежение и влошава пътната безопасност, докато по широкия булевард няма автомобилен трафик за 4 лентов път. Затова и мнението ни е, че велоалеята трябва да се премести от тротоара. По отношение на ул. Г.С.Раковски пък е редно да започне контрол и алеята да е свободна от паркирани коли. С такива неудобства не е учудващо, че велосипедистите в столицата се увеличават толкова бавно.” - казва Борис Бонев от Спаси София. “С акцията си искахме да демонстрираме, че ако пространството по софийските улици се използва разумно, придвижването ще бъде по-приятно за всички.

Призоваваме Столичната община да премести велосипедната алея от тротоара на пътното платно, за да се подобри комфорта на пешеходците по един от най- натоварените тротоари в града” - допълва Гергин Борисов. От организацията смятат, че Столичната община дължи отговор, защо велосипедната инфраструктура се прави на парче, без да бъде свързана в единна мрежа и защо постоянно се допускат един и същи грешки. Активистите настояват, че е нужен план за подобряване на придвижването с велосипеди в града, особено като се вземе предвид нарастващата популярност на електрическите тротинетки. “Основен принцип в градоустройството е, че инфраструктурата привлича потребителите. Време е да започнем да строим не само за колите, но и за другите участници в движението”, коментира Борис Бонев и добавя, че екипът на Йорданка Фандъкова показва пълно неразбиране на възможностите, които велотранспортът в града предлага. От Спаси София припомнят предизборните обещания на кмета за 200 km нови велоалеи, които останаха само на хартия.

“За значително подобрение на условията за придвижване с велосипед не са нужни големи инвестиции. Има десетки добри примери от европейски градове за това как с минимална, но умна инвестиция, улиците ни могат да станат достъпни за всички”, обясни Борис Бонев. Демонстрацията стана възможна благодарение на партньорство със сдружение “Велоеволюция” и организацията Ulice za bicikliste от Белград. Досега тяхната пътуваща велоалея е обиколила Белград, Скопие и Прилеп, а след София предстои да насочи вниманието към проблемите на велосипедното движение и в още балкански градове.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници