Спаси София е против идеята за закриване на нощния транспорт в София

Спаси София е против идеята за закриване на нощния транспорт в София
A A+ A++ A

Активистите от Спаси София, които преди година събраха над 31 000 подписа за въвеждане на нощен транспорт в София, силно се противопоставиха на идеята на транспортните синдикати към “КТ Подкрепа”, КНСБ и СТСБ, нощните линии да бъдат закрити, а дневния транспорт да бъде орязан за пореден път. Те определят позицията на синдикатите като крайно популистка, целяща разделяне на служителите и разрив между общественото мнение и исканията на водачите. От организацията настояват кметът, Йорданка Фандъкова, незабавно да коментира исканията на синдикатите. Според Спаси София, тя, заедно с и.д. зам.-кмет по транспорта, г-н Барбалов, не бива да допускат идеи, нанасящи вреда на икономическото и туристическо развитие на София, да бъдат разглеждани. “Ако те бъдат възприети от г-жа Фандъкова ще стане ясно, че тя окончателно е капитулирала от собствената си транспортна програма и всички твърдения, че инвестира в развитието на градския транспорт са неверни. Много е притеснително, че предложението идва от общински съветници от управляващата партия”, заяви Гергин Борисов от организацията. Те припомнят, че настояват за оставката на председателката на транспортната комисия в СОС - Екатерина Йорданова, която според тях се намира в тежък конфликт на интереси. Освен общински съветник, тя е и председател на транспортните синдикати към КНСБ, а дъщеря ѝ е назначена за съпредседател на младежките им структури. “Реваншизмът на синдикатите е очакван. Именно Спаси София повдигна въпроса за крайно лошите условия на труд и извънредните работни часове давани от водачите в градския транспорт. Подозираме съглашателство между общински съветници и синдикални лидери, целящо премахване на нощния транспорт, резултат на дългогодишна кампания от страна на организацията. Считаме намерението за закриването на услуга, която безпроблемно работи в останалите европейски градове, за неприемливо.” - настоява Борис Бонев от организацията. Организацията, която остро критикува неспособността на общината да организира по-добре градския транспорт в столицата пояснява, че за нуждите на нощния транспорт са ангажирани само 14 от общо над 2000 водача, работещи в общинските транспортни предприятия. Те припомнят и че все още функционират около 20 т.н. персонални линии, които извозват водачите от и до гаражите по време на нощта. “Спестяването на 14 нощни смени ли ще реши системния проблем в целия градски транспорт? “Няма транспорт - няма проблем”, както предлагат синдикатите, не е работещо решение”, заявява категорично Гергин Борисов и допълва, че ако исканията на синдикатите бъдат уважени, пътуващите през нощта няма да имат алтернатива, а през деня всички ще чакат много повече на спирките. “Шуробаджанащината, оплела синдикатите трябва да бъде прекратена, за да могат те най-сетне да влязат в ролята си на защитниците на правата на работниците. Добре разбираме и че редовият синдикален служител също е жертва на своето ръководство. Градският транспорт и служителите му имат нужда от истинска грижа, каквато и се очаква, след като всеки месец от заплатите им се отчислява процент за синдикатите”, допълни Борис Бонев от Спаси София.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници