По-строг контрол за шофьорите в публичния транспорт

По-строг контрол за шофьорите в публичния транспорт
Източник: pixabay.com
A A+ A++ A

От Асоциацията на пострадалите при катастрофи настояват да бъдат монтирани видеорегистратори в автобусите на обществения транспорт. Според тях само по-строгия контрол на шофьорите може да помогне да се избегнат инциденти като този на магистрала Тракия. В студиото на „Денят започва“ председателят на асоциацията Владимир Тодоров заяви, че още следващата седмица ще внесат предложението в Министерството на транспорта, предаде БНТ.

Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи: Ако има едно такова средство, което да записва всичко, каквото се случва на пътя, пред автобуса. Има възможност и да се сложи и устройство, което записва вътре в автобуса, състоянието на шофьора. Смятаме следващата седмица да предложим на Министерството на транспорта една промяна, която да бъде свързана с автобусите, всички, които оперират по градския транспорт, извънградски да бъдат задължени да монтират видеорегистратори.

Експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев се обяви за задължително поставяне на тахограф в автобусите, но в случая с катастрофиралия автобус, който има подобно устройство, то не може да даде нужната информация.Алекси Стратиев, експерт по пътна безопасност: Много така интересна историята с тахографа, който не е послужил за целите, за които е предназначен, а то е задължително да бъде изправен. Никой не го е проверил. Прокуратурата излезе, че тахографната шайба е ползвана с дни, и месеци може би и въобще не могат да се разчетат данни от това пътуване. Пак споменавам това, че всеки един автобус трябва да има тахограф. По-съвременните са дигитални, по-старите аналогови. Това е едно от изискванията, което гарантира сигурността на пътуването и контрола на водача. С този тахограф той отчита своята работа и виждате в случая това просто е изхвърлено от употреба.

Той се обяви за по-строг контрол, а не за въвеждането на допълнителни технически средства.Алекси Стратетиев, експерт по пътна безопасност: Трябва да бъдат по-стриктни в контрола си. Трябва да създадат организация, която да контролира водачите, които пътуват с тези автобуси. Това е изцяло от компетенцията на Министерството на транспорта. Мисля, че е много сериозен проблема, ако се отнеме лиценза на фирма, която има 400 автобуса. Това означава едно сериозно затруднение на гражданите.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници